خبرگزاری کار ایران

۱۲۰ راننده استیجاری شهرداری رشت با اتمام قرارداد کار موقتا بیکار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۱۸۳

نزدیک به ۱۲۰ راننده قرارداد استیجاری شهرداری رشت در استان گیلان با اتمام قرارداد کاری‌شان در پایان ماه گذشته بیکار شدند. برخی از این رانندگان با مراجعه به اداره کار شهرستان رشت طرح شکایت کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی منابع کارگری در شهرداری رشت می‌گویند: ۱۲۰ راننده استیجاری شهرداری رشت که مسئولیت جابجایی حمل بار و کارگران و مدیران را در مناطق مختلف شهر رشت برعهده دارند، از تاریخ ۲۹ اسفند سال ۹۹ موقتا از کار بیکار شدند.

گفته می‌شود میانگین سابقه کاری این کارگران ۸ تا ۱۰ سال است و آن‌ها هنوز بابت بخشی از مطالبات مزدی خود طلبکار هستند.

یکی از راننده‌های استجاری شهرداری رشت در این زمینه به ایلنا گفت: به دلیل اتمام قرارداد کار از ابتدای سال جاری، موقتا بیکار شده‌ایم.

به گفته وی؛ در شرایطی که فرصت‌های شغلی در استان گیلان بسیار محدود است، شهرداری رشت در پایان اسفند ماه سال گذشته (۹۹) با ابلاغ نامه‌ای، ادامه‌ی همکاری با ۱۲۰ راننده خودرو‌های استیجاری را منوط به عقد قرارداد جدید  کرد.

او افزود: شهرداری هیچ تضمینی برای ادامه همکاری با راننده‌های استجاری نمی‌دهد. همچنین در زمان اشتغال ما فاقد دستمزد، عیدی و بیمه اجتماعی و سایر مزایای شغلی هستیم و آنچه کارفرما به عنوان حقوق پرداخت می‌کند فقط اجاره بهای خودروهاست که آنهم با تاخیر و به صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

به گفته این راننده؛ همه رانندگان خودرو‌های استیجاری حتی پول بنزین و سایر هزینه‌های خودرور را از جیب هزینه می‌کنند و با مشکلات بسیاری مشغول کارند.

این کارگر که نگران وضعیت شغلی خود و سایر همکاران خود است، همچنین مدعی شد: با وجود آنکه همه مسئولان شهرداری رشت در جریان وضعیت شغلی راننده‌های استیجاری هستند اما هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند.

طبق اظهارات وی؛ در آخرین پیگیری‌هایی که برای حل مشکلات خود با کارفرما انجام داده‌ایم، پاسخ روشنی ازسوی کارفرما برای مشخص شدن وضعیت شغلی ما کارگران داده نشده است. در عین حال شایعاتی درباره تغییر قرارداد رانندهای استیجاری شنیده‌ایم که به‌جای عقد قرارداد سالانه با راننده‌ها همانند راننده‌های آژانس به صورت صدور قبض محاسبه مالی کنند.

او  در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم مسئولان شهری تمهیداتی بیاندیشند تا امنیت شغلی ما ۱۲۰ کارگر راننده در شهرداری رشت ضمانت داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز