خبرگزاری کار ایران

انتظار برای صدور احکام بازنشستگان کارگری/ آیا متناسب‌سازی دور دوم در احکام فروردین لحاظ می‌شود؟ / هیچ بازنشسته‌ای نباید کمتر از چهار میلیون تومان بگیرد!

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۸۰۳۷

بازنشستگان کارگری خواستار روشن شدن موضع سازمان هستند و می‌گویند: سوال اینجاست که متناسب‌سازی دور دوم چه زمانی اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، براساس اظهارات مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، قرار است فردا (شانزدهم فرودین) احکام بازنشستگان کارگری صادر شود.

بازنشستگان در انتظار هستند تا ببینند در احکام صادره افزایش واقعی چقدر است؛ مروتی (بازنشسته کارگری کردستان) با بیان اینکه براساس اظهارات مقامات، هیچ بازنشسته با سی سال سابقه نباید کمتر از ۴ میلیون تومان بگیرد، خواستار افزایش تمام مزایای مزدی بازنشستگان شد و اعلام کرد: باید تفاوت دریافتی بازنشستگان کارگری و سایر بازنشستگان از میان برداشته شود.

وی در عین حال گفت: سوال اینجاست که آیا متناسب‌سازی دور دوم نیز از همین فروردین ماه جزو پایه حقوق می‌آید یا نه؛ آیا ما می‌توانیم متناسب‌سازی دور دوم و افزایش آن را در احکام ماه جاری ببینیم؟

او ادامه داد: البته نمی‌دانیم این متناسب‌سازی دقیقاً برای هر بازنشسته چقدر آورده‌ی ماهانه دارد اما حداقل انتظار ما این است که تفاوت دریافتی بازنشستگان به صفر برسد و حقوق بازنشستگان کارگری هرچه بیشتر به خط فقر نزدیک شود.

مروتی در ادامه خواستار تشریح فرمول‌های متناسب‌سازی شد و گفت: امیدواریم برای این دور متناسب‌سازی از همان ابتدا همه چیز شفاف و روشن مطرح شود تا دیگر نگرانی نداشته باشیم و ماه‌ها منتظر اصلاحات نمانیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز