خبرگزاری کار ایران

بیکاری تعدادی از کارکنان هتل لاله تهران

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۷۱۶

در پایان روز ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، تعدادی از از کارگران مجموعه هتل لاله تهران با حداقل ۶ وحداکثر ۲۲ سال سابقه کار پس از اتمام قرارداد کار بیکار شدند.

منابع کارگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از بیکاری ۱۴ کارگر مجموعه هتل لاله تهران با دو ماه حقوق معوقه به دلیل اتمام قرارداد کار خبر می‌دهند.

براساس این اطلاعات؛ کارکنان یاد شده در بخش‌های مختلف هتل لاله تهران با عناوین شغلی، سرپرست، مسئول مالی، آشپز و کمک آشپز، خانه‌دار و… مشغول به کار بودند که در نهایت پایان روز ۲۷ اسفند ماه سال ۹۹ به دلیل پایان مدت قرارداد شغل خود را از دست دادند.

طبق اظهارات کارگران از قرار معلوم، جدا از این ۱۴ نفر، اخیرا اسامی سه نفر دیگر از کارگران هتل لاله تهران در لیست تعدیل قرار گرفته که هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند.

این کارگران با یادآوری اینکه در مجموعه هتل لاله تهران حدود ۱۴۰ نفر مشغول کارند، افزودند: این تعدیل‌ها در راستای کاهش هزینه‌ها صورت گرفته و این نگرانی را به وجود آورده که همکاران باقیمانده نیز به سرنوشت مشابه مبتلا شوند.

در این رابطه یکی از کارکنان هتل لاله تهران با تایید خبر بیکاری تعدادی از کارگران این مجموعه گفت: تعدیل این تعداد نیروی کار در این واحد بزرگ خدمات رفاهی درحالی انجام شده که زمزمزمه‌هایی درباره تعدیل تعداد دیگری از کارگران در ماه‌های آینده نیز به گوش می‌رسد.

بنابر اظهارات وی؛ در جلسه‌ای که امروز شنبه (۱۴ فروردین ماه) در محل شرکت توسعه گردشگری ایران برگزار شد، جدا از اینکه هیج تصمیمی در ارتباط با وضعیت شغلی کارگران گرفته نشد دلیل تعدیل نیرو را گسترش ویروس کرونا وکاهش تعداد مسافران اعلام کردند.

او درباره معوقات مزدی کارگران مجموعه هتل لاله نیز اظهار داشت: کارگران هتل لاله تهران دو ماه حقوق بهمن و اسفند سال ۹۹ را دریافت نکرده‌اند

این کارگر با بیان اینکه هیچ گونه شکایتی از کارگران تعدیلی هتل لاله به اداره کار نشده است، گفت: وضعیت کارگران هنوز مشخص نیست و برگه تسویه‌حساب و خاتمه قرارداد به کارگران تعدیلی داده نشده است.

او در خاتمه از مسئولان وزارت گردشگری خواست به وضعیت شغلی‌شان کارگران شاغل در مجموعه هتل لاله تهران رسیدگی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز