خبرگزاری کار ایران

فولادی:

بستری بیش از ۱۰۰ هزار بیمار کرونایی در مراکز درمانی تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۷۵۸۴

مدیرکل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار بیمار در مراکز درمانی این سازمان به علت ابتلا به بیماری کرونا بستری شده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، هوشنگ فولادی اظهار داشت: اداره کل درمان مستقیم تامین اجتماعی با دارا بودن ۷۰ مرکز بیمارستانی، ۵ مرکز جراحی محدود ملکی، ۷ مرکز بیمارستانی هیات مدیره‌ای و ۳۱۱ مرکز سرپایی در سطح کشور مشغول ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان و سایر بیماران است. 

وی برقراری عدالت در دسترسی بیمه شدگان تامین اجتماعی به خدمات درمانی مورد نیاز از طریق توسعه ظرفیت، افزایش کیفیت خدمات درمانی و کارایی مراکز ملکی، تعامل سازنده با ذینفعان داخل و خارج سازمانی، همکاری و پیگیری در راستای استقرار و توسعه کامل نسخه الکترونیک در مراکز ملکی سازمان، بازنگری نظام جبران خدمت و توسعه سیستم جامع کمیسیونهای پزشکی با رویکرد مکانیزه نمودن کلیه فرآیندهای حوزه شوراها و کمیسیون‌های پزشکی در راستای خدمات غیرحضوری ۳۰۷۰ را به عنوان راهبردهای اصلی اداره کل درمان مستقیم بیان کرد. 

فولادی گفت: کل مراجعین سرپایی به مراکز ملکی سازمان طی یکسال گذشته، بالغ بر ۳۱ میلیون و ۹۳۷ هزار و ۵۸۱ مورد بوده که توسط پزشکان شاغل در مراکز درمانی ویزیت شده‌اند. 

وی افزود: همچنین بالغ بر ۲۳ میلیون و ۸۵۴ هزار و ۷۴۶ مورد ویزیت توسط پزشکان عمومی، ۶میلیون و ۳۳۳ هزار و ۶۳۳ ویزیت توسط پزشکان متخصص و یک میلیون و ۷۴۹ هزار و ۲۰۲ مورد ویزیت توسط دندانپزشکان انجام شده است. 

فولادی گفت: ویزیت‌های انجام شده بر اساس نوع بیمه مشتمل بر ۳/۹۸ درصد بیمه تامین اجتماعی و ۷/۱ درصد سایر بیمه‌ها اعم از بیمه سلامت و بیماران آزاد بوده است. 

وی افزود: تعداد کل اعمال جراحی انجام شده در این مدت، بالغ بر ۲۴۵ هزار و ۷۹۳ مورد بوده که به تفکیک ۴۴ درصد اعمال جراحی کوچک، ۳/۳۸ درصد اعمال جراحی متوسط و ۷/۱۷ درصد اعمال جراحی بزرگ بوده است. 

مدیر کل درمان مستقیم سازمان تامین اجتماعی، توسعه و تجهیز ۵۵۱ تخت بیمارستانی با اولویت تخت‌های ویژه، عقد تفاهم نامه با وزارت بهداشت به منظور تخصیص پزشکان ضریب کا به مراکز ملکی، صدور مجوز خرید تجهیزات پزشکی در راستای برنامه عملیاتی استانداردسازی بخش‌های اورژانس، LDR و CSSD بیمارستان‌های منتخب و نیازسنجی و صدور مجوزهای خرید تجهیزات پزشکی در راستای برنامه توسعه ۵۵۱ تخت در قالب سطح‌بندی و نیازسنجی تجهیزات پزشکی پروژه‌های تکلیفی را از مهمترین اقدامات این اداره کل در راستای توسعه ظرفیت‌های ارائه خدمات در مراکز درمانی ملکی عنوان کرد. 

فولادی گفت: نیازسنجی نیروی انسانی مورد نیاز در ایام اوج گیری بیماری کرونا، اختصاص حدود ۲۸۰۰ تخت عادی و ۵۰۰ تخت ویژه در مراکز ملکی سازمان جهت بستری بیماران مبتلا به کرونا، اعطای مجوز تهیه داروهای درمان کرونا، تحویل دو ماهه دارو به بیماران مزمن، صدور مجوز تفویض اختیار بکارگیری نیروهای تخصصی و غیر تخصصی در استان‌های درگیر کرونا، فعال شدن برخی درمانگاه‌ها در دو شیفت کاری و ایام تعطیل، نیازسنجی و صدور مجوز خرید تجهیزات پزشکی کمک تنفسی شامل ونتیلاتور، CPAP BIPAP و میکروونت و انجام بالغ بر ۱۰هزار و ۴۵۹ آزمایش تشخیص ملکولی کووید ۱۹ برای مراکز ملکی سازمان توسط آزمایشکاه مرجع، از مهمترین اقدامات این حوزه در مدیریت بحران و مقابله با اپیدمی کرونا بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز