خبرگزاری کار ایران

خودداری شهرداری امیدیه از بازگشت به کار ۲ کارگر اخراجی فضای سبز

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۶۰۲۰

با صدور آراء بازگشت به کار برای ۲ نفر از کارگران تعدیل شده‌ی شهرداری امیدیه، کارفرمای این واحد خدماتی از اجرای احکام صادر شده خودداری می‌کند.

منابع کارگری در گفتگو با خبرنگار ایلنا، گفتند: شمار کارگران تعدیلی شهرداری امیدیه ۳ نفر است که همزمان با اتمام مدت قراردادشان در روز یکم تیر ماه سال ۹۹ با سوابق کاری ۶ ، ۱۰و ۱۲ سال بیکار شده بودند.

به گفته این کارگران؛ از قرار معلوم ۲ نفر از همکاران تعدیلی حدود دو ماه بعد از دریافت خبر بیکاری خود شکایتی را در اداره کار امیدیه مطرح و خواستار بازگشت به کار و دریافت مطالبات مزدی خود می‌شوند اما کارگر سوم که همزمان در زمان اخراج، نماینده کارگران فضای سبز نیز بوده به دلیل آنکه تاکنون حکم کتبی از شهرداری برای اخراج خود دریافت نکرده به اصرار خود همچنان در بخش فضای سبز شهرداری امیدیه مشغول به کار است و ترک کار نمی‌کند.

برپایه این گزارش، مرجع رسیدگی کننده به این شکایت در اداره کار امیدیه (هیات حل اختلاف) با این استدلال که «ماهیت کار کارگران شهرداری امیدیه دائمی است» اخراج آن‌ها را نپذیرفته و برای آن‌ها رای بازگشت به کار صادر کرده است.

کارگران با بیان اینکه این ۲ نفر با وجود اینکه احکام بازگشت به کار آن‌ها صادر شده است اما مدیریت شهرداری امیدیه از به‌کارگیری مجدد کارگران تعدیل شده خودداری می‌کند، افزودند: علاوه بر آن طبق احکام صادره شهرداری مکلف است همه معوقات حقوقی و بیمه‌ای کارگران را به همراه مزد ایام بیکاری و بلاتکلیفی پرداخت کند اما اعتنایی به این موضوع ندارد.

در همین رابطه یکی از کارگران به ایلنا گفت: چند روز قبل از آغاز سال جدید (نیمه دوم اسفند ۹۹) نامه‌های بازگشت به کارمان صادر و ما آن را به شهرداری امیدیه بردیم اما شهردار با این استدلال که چون کارگران تعدیلی از نیروی کار پیمانکاری طرف قرارداد با شهرداری هستند با بازگشت به کارمان موافقت نکرد، بنابراین تصمیم گرفتیم برای مشخص شدن وضعیت شغلی‌مان مجددا به دادگاه کیفری شکایت کنیم.

او با بیان اینکه شهرداری در حالی دلیل اخراج ما کارگران را پایان قرارداد ذکر کرده که ما در طول سابقه کاری‌مان به جز چند ماه اول هیچ قراردادی با کارفرما امضا نکرده‌ایم، افزود: پیش از این شهردار امیدیه در ارتباط با پیگیری حقوقی و قضایی مطالبات بر حق کارگران گفته بود ما تابع قانون هستیم، هرچه قانون بگوید، ما همان کار را اجرا خواهیم کرد.

به گفته وی؛ نه تنها شهرداری در این مورد از قانون تبعیت نکرد بلکه پیش از هر اقدام قانونی از سوی کارگران، با ارسال نامه‌ای به دادگستری شهرستان امیدیه درخواست ابطال نامه رای هیات حل اختلاف اداره کار را ارایه داده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز