خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم درود و ازنا:

نرخ بیکاری در لرستان بالاست/ چرا فولاد خرم آباد و نساجی بروجرد دچار رکود شده‌اند؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۵۹۲

حسین گودرزی گفت: لرستان از حیث زیرساخت‌ها آخرین استان کشور است و این مهمترین دلیل افزایش بیکاری در این استان است.

حسین گودرزی (نماینده مردم درود و ازنا در مجلس یازدهم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت اشتغال در لرستان گفت: وضعیت بد اشتغال در لرستان به عوامل متعددی بازمی‌گردد. بنابر آمارهای مقالات علمی پژوهشی که امسال منتشر شده است، لرستان از حیث زیرساخت‌ها آخرین استان کشور است و این مهمترین دلیل افزایش بیکاری در این استان است. وقتی زیرساخت‌ها نباشند اشتغال زایی هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: همچنین سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در لرستان انجام نگرفته است. عمده‌ی این سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌ی معادن، صنایع غذایی و پوشاک است؛ یعنی صنایع دستِ چندم و سبک، بنابراین اشتغال زایی تا حد زیادی تحت تاثیر نوع سرمایه‌گذاری است. صنایع مادر در لرستان پا نگرفته و سرمایه‌گذران استقبال زیادی برای حضور در لرستان نکردند. همچنین فرهنگسازی نیز در راستای جذب سرمایه‌گذار صورت نگرفته است.

نماینده درود و ازنا در مجلس یازدهم  اظهار کرد: بخشی از این مشکلات به دگرگونی‌های اجتماعی و فرهنگی بازمی‌گردد؛ یعنی جابه‌جایی از روستا و عشیره به شهر باعث شده که لرستان بیشتر درحالِ تغییر و تحول باشد تا یک جامعه مستعد و مهیا برای کار و سرمایه‌گذاری.

گودرزی با بیان اینکه لرستان تحت تأثیر جنگ قرار گرفته است، گفت: بعد از جنگ، دولت در این مناطق سرمایه گذاری خاصی نکرد و به نوعی این استان عقب افتاد و با دیگر مناطق کشور فاصله گرفت. با اینکه لرستان از نظر مزیتها و برخورداری از فرصت‌ها، از بهترین استان‌های ایران است، اما کار عملی چندانی انجام نشده، برنامه‌ریزی و مطالعه‌ی فرصتها صورت نگرفته  که مدیران منطقه بتوانند مطابق با آن کار کنند.

وی ادامه داد: نکته ی بعدی نگاه طایفه‌ای در مدیریت‌هاست؛ یعنی نگاه تخصصی و شایسته سالاری وجود ندارد و بیشتر نگاه طایفه‌ای و منطقه‌ای و بخشی حاکم است و این موضوع باعث شده است مدیریت مبتنی بر برنامه‌ریزی کمتر حاکم باشد.

نمایندگان چه کرده‌اند؟

نماینده درود و ازنا در خصوص اقدام نمایندگان این استان برای حل مشکل بیکاری در لرستان گفت: قرارگرفتنِ نمایندگان در کنار یکدیگر مهم‌ترین فرصت است. نگاه آنها بیشتر باید ملی و استانی باشد تا شهرستانی و حوزه انتخابیه محور. لرستان نُه نماینده  در مجلس یازدهم دارد؛ اگر اینها کنار هم قرار بگیرند و ظرفیت‌های استان را بشناسند  و پیگیری کنند، در کار خود موفق‌تر خواهند شد.

او با بیان اینکه همه مشغول کار هستیم، اظهار کرد: در سطح مجمع نمایندگان کارهای خوبی در حال انجام است. مجموعه‌ی منضبط و هماهنگی در استان شکل گرفته است و بین قوای سه گانه در این استان هماهنگی وجود دارد.

نماینده مردم درود و ازنا در مجلس یازدهم گفت: ما برای حل مشکل اشتغال جلساتی داشته‌ایم و پیگری‌هایی کردیم؛ معمولا رئیس مجمع نمایندگان هر دوره، جمع‌بندیِ مجمع را دنبال می‌کند و خودمان هم جلساتی با مسئولین دولتی و سازمان برنامه داشتیم.

وی افزود: در گام اول به دنبالِ گره‌گشایی از صنایع راکد هستیم، صنایعی که با ظرفیت کم در حال کار کردن هستند؛ به طور مثال صنعت فولاد و ذوب آهن در ازنا و صنایع عظیم غذایی گهر در درود که همه راکد هستند، همچنین  فولاد در خرم‌آباد و نساجی در بروجرد و دیگر صنایع که قبلا کار می‌کردند و الآن به نوعی دچار رکود و کم ظرفیتی شدند. ما  به دنبال این هستیم که با کار جمعی و هماهنگی، این مسائل را پیگیری کنیم.

گودرزی در پایان گفت: لرستان در زمینه‌ی کشاورزی، معدن، دام و آبزیان مستعد است. امیدوارم با جذب سرمایه‌گذارن و شناسایی مزیت‌های منطقه بتوانیم تحولی ایجاد کنیم. ما صنایع راکد استان را شناسایی کردیم و به صورت جمعی آن را دنبال می‌کنیم، البته کار جمعی نیاز به تمرین و ممارست دارد ولی تلاش‌هایی صورت گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز