خبرگزاری کار ایران

بازنشستگان قدردانی کردند؛

وضع معاش بازنشستگان در شب عید «کمی» بهبود یافت/ انتظار برای رهایی از بحران معیشت در سال ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۱۴۷

بازنشستگان کارگری می‌گویند با واریز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان توانستیم کمی از هزینه‌های شب عید را تامین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، خانواده‌های بازنشستگان نسبت به شاغلان بزرگ‌تر است و از یک بازنشسته که دارای فرزند و نوه است، انتظار می‌رود شب عید بتواند همه مایحتاج سفره‌های هفت سین را فراهم کند و به کوچکترها عیدی بدهد.

مرادی بازنشسته کردستانی در این رابطه می‌گوید: با عیدی یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی نتوانستیم خیلی از مایحتاج شب عید را فراهم کنیم اما یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی که روز پنج شنبه دو روز قبل از سال تحویل، به حساب‌مان واریز شد، کمک خوبی بود. با این پول توانستیم قدری از شرمندگی مقابل خانواده بکاهیم و چند کیلو آجیل و شیرین برای سال تحویل بخریم.

این بازنشسته می‌گوید: از همه افراد، تشکل‌ها و گروه‌هایی که برای صد درصد شدن واریز این مبلغ، تلاش کردند، قدردانی می‌کنیم و البته انتظار داریم سال آینده، با افزایش عادلانه مستمری‌ها و اجرای دور دوم متناسب سازی، از اولین ماه سال معاش بازنشستگان کارگری بهبود یابد تا مثل سال جاری مدام در عذاب نباشیم.

سایر بازنشستگان نیز در تماس‌های جداگانه از واریز یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قدردانی کردند و اعلام نمودند: بازنشستگان به خصوص حداقل بگیران به این مبلغ شب عید نیاز مبرم داشتند.

یک بازنشسته اهوازی در این رابطه با ابراز قدردانی از اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری و کانون عالی بازنشستگان، خواستار رفع تبعیض در سال آینده شد و گفت: سال سختی را پشت سر گذاشتیم و امید داریم با همت تشکل ها، سال آینده سال بهتری باشد. بازنشستگان چیز زیادی نمی‌خواهند قط درخواست دارند وضع زندگی‌شان تا حدودی بهبود یابد و بتوانند با مستمری دریافتی هزینه‌های حداقلی زندگی خانوار را تامین کنند.

این بازنشسته می‌گوید: وقتی در اوج ناامیدی بودیم و انتظار نداشتیم، در آخرین ساعات مبلغ علی الحساب به حساب‌مان واریز شد. از این بابت قدردانی می‌کنیم و امیدواریم این رویه تداوم داشته باشد یعنی بیش از قبل به معاش بازنشستگان کم درآمد توجه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز