خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم:

بودجه ۱۴۰۰ ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال‌زایی در مناطق محروم دارد/ توانمندی‌ها باید دیده شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۵۳

نماینده مردم ایلام گفت: به دنبال ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هستیم. در بحث اشتغال پایدار و سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی، عمدتا در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی، بسترهای خوبی در استان ایلام وجود دارد.

علی اکبر بسطامی (نماینده مردم ایلام در مجلس یازدهم) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص وضعیت اشتغال در ایلام و اقدام نمایندگان برای کاهش نرخ بیکاری در این استان گفت: هرساله دولت در لایحه‌ی بودجه در قالب تبصره هجده و شانزده، تمهیداتی برای اشتغال با اولویت مناطق محروم می‌اندیشد. در بودجه‌ی ۱۴۰۰ نیز توجهات خوبی به مسئله‌ی اشتغال شد؛ ما در بند اول تبصره‌ی ۱۸، سی و دوهزار میلیارد تومان برای ایجاد اشتغال با اولویت مناطق مرزی و محروم تخصیص دادیم.

وی ادامه داد: در تبصره‌ی ۱۴ نیز علیرغم اینکه این تبصره عمدتا هزینه‌ای است، اما مسئله‌ی بهبود اشتغالِ جوانان در بخشی از آن لحاظ شده است. همینطور در تبصره‌ی۱۶ برای مسئله‌ی اشتغالِ محرومان حدود ده هزار میلیارد تومان برای کمیته امداد و سه هزار میلیارد تومان هم برای بهزیستی، با دورانِ تنفس تقریبا هرساله، پیش‌بینی شده است.

نماینده‌ی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایلام ظرفیت‌های خوبی مثل نفت و گاز و همچنین زمین‌های کشاورزی دارد، اما متأسفانه مردم فقط به دنبال شغلِ کارمندی هستند و این در شرایط کنونی مقدور نیست. البته استانِ ایلام رشدِ قابل قبولی در بخش اشتغال داشته است. در سال ۱۴۰۰ رتبه‌ی استان ایلام از نظر بهره‌مندی از بودجه‌های ملی از رده ۲۳ به ۲۱ رسیده است.

بسطامی با تأکید براینکه اولویت ما در مجلس یازدهم توسعه‌ی مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است، گفت: موضوع توسعه‌ی مناطق محروم در تبصره‌های ۱۴.۱۶ و ۱۸ در نظر گرفته شده است. لذا ما در تلاش هستیم از محل این تبصره‌ها، موضوعِ اشتغالِ ایلام را دنبال کنیم.

این نماینده مجلس گفت: آنچه من در اینجا عرض کردم در قالب اشتغال خُرد بود، در قالب اشتغال کلان هم باید به دنبالِ ایجادِ بسترهای توسعه متوازن در حوزه نفت و گاز باشیم. یکی از کارهایی که ما از محل همین تسهیلات دنبال می‌کنیم، بحث توسعه پتروشیمی‌ها و پارک‌های پایین دستی پتروشیمی در ایلام است.

وی عنوان کرد: همچنین به دنبال ایجاد مشوق‌های لازم برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد هستیم. در بحث اشتغال پایدار و سرمایه گذاری‌های اقتصادی، عمدتا در حوزه‌های نفت و گاز و پتروشیمی بسترهای خوبی در استان ایلام و مناطق آزادی چون مهران، منطقه‌ی تجاری چیلات در دهلران و منطقه‌ی ویژه تجاری در چنگوله وجود دارد و ما در مجلس درصدد هستیم تا از ظرفیت‌ها به درستی استفاده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز