خبرگزاری کار ایران

دستمزد ۳۹ درصدی رضایت کارگران را بدست نیاورد/ لزوم ترمیم دوباره مزد در ۱۴۰۰

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۳۸۹

یک فعال کارگری درشهرستان ری ضمن قدردانی از تلاش نمایندگان کارگری درشورای عالی کار می‌گوید: با این وجود کارگران از حداقل دستمزد خود در سال ۱۴۰۰ ناراضی هستند.

 محمد علی ترکاشوند به خبرنگار ایلنا گفت: کارگران بسیاری با مراجعه به خانه کارگر شهرستان ری و یا ازطریق تلفن و پیامک مراتب انتقاد خود را به نحوه افزایش مزد سال آینده اعلام کرده و اعتقاد دارند که سال ۱۴۰۰ سال سختی برای اقشار حقوق‌بگیر خواهد بود.

دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری افزایش ۳۹ درصدی دستمزد کارگران در سال ۱۴۰۰ را با توجه به افرایش سرسام‌آور هزینه‌ها و گرانی و تورم ناکافی دانست و گفت: کارگران می‌گویند با ماهی ۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان کدام بخش از هزینه‌ها را پوشش دهیم؟

ترکاشوند گفت: کارگری که سرپرست یک خانواده ۴ نفره است با این میزان دریافتی، چه کند؟ آیا مسئولان از وضعیت اقتصادی کشور و گرانی‌ها اطلاع ندارند؟

وی گفت: کدام مسئول و مدیر می‌تواند با ماهی ۴ میلیون تومان یک خانواده را مدیریت کند؟

وی گفت: نهادها و تشکل‌های کارگری سکوت نکنند و به صورت منطقی بحث ترمیم و اصلاح مزد ۱۴۰۰ را پیگیری کنند.

این پیشکسوت جامعه کارگری از اوضاع معیشتی بازنشستگان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: از اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خرسندیم اما افزایش قطره چکانی و عدم برخورداری بازنشستگان قبل از ۱۳۸۲ از مزایای طرح همسان‌سازی از ایرادهای وارده بر این طرح هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز