خبرگزاری کار ایران

ثبت ۳۰۵۸ شکایت کارگری در سیستان و بلوچستان

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۱۲۵

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه، سه هزار و ۵۸ دادخواست در مراجع حل اختلاف کار استان به ثبت رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، این آمار با کاهش ۹ درصدی روبرو بوده است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، امید آذرنگ افزود: در ۱۱ ماهه امسال در هیات حل اختلاف سه هزار و ۵۸ دادخواست واصله بوده که منجر به دو هزار و ۱۲۷ رای صادر شده است. 

وی اظهارکرد: افزایش نظارت‌ها در سایه تعامل کارفرمایان و کارگران و همچنین استفاده از ظرفیت کمیسیون کارگری شورای تامین استان باعث شده است تا به رغم شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، کمترین مشکل در خصوص مطالبات کارگری در سیستان و بلوچستان وجود داشته باشد. 

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: امسال از تعداد آرای صادر شده در مراجع حل اختلاف کار سیستان و بلوچستان ۸۰۸ رای سازشی بوده که به نسبت پیش بینی و تاثیر کرونا در کسب و کارها، عملکرد چشمگیری محسوب می‌شود. 

آذرنگ تاکید کرد: با توجه به شیوع ویروس کووید ۱۹، تمامی مراحل ثبت شکایات و رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه جامع روابط کار دنبال می‌شود. 

وی افزود: صیانت از نیروی کار نیز فقط در رسیدگی حقوقی به دادخواست‌های قانونی کارگران خلاصه نمی‌شود بلکه گره گشایی از مشکلات اقتصادی بنگاه‌های مشکل‌دار برای نیروی کار بسیار حائز اهمیت و از اولویت مهم آنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز