خبرگزاری کار ایران

رانندگان استیجاری شهرداری رشت یک ماه مزد و عیدی دریافت نکرده‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۷۴۵

بیش از ۱۲۰ نفر از رانندگان استیجاری که با خودروی خود در اجاره شهرداری رشت هستند، یک ماه مزد و عیدی معوقه طلبکارند.

یکی از رانندگان استیجاری شهرداری رشت در تماس با خبرنگار ایلنا، گفت: رانندگان استیجاری که در مجموعه شهرداری رشت مشغول به کار هستند، یک ماه مزد و عیدی و پاداش پایان سال طلبکارند.

وی گفت: حدود ۱۲۰ راننده سواری که مسئولیت جابجایی حمل بار و کارگران و مدیران را در مناطق مختلف شهر رشت برعهده دارند، یک ماه مزد و عیدی و پاداش پایان سال طلبکارند.

او با بیان اینکه قرارداد این خودروها از فروردین ماه هر سال تا ۲۹ اسفند ماه سال آینده به مدت یکسال تمدید می‌شود، افزود: اخیرا شهرداری نامه‌ای به واحدهای زیرمجموعه خود ارسال کرده که استفاده از خودروها و راننده‌های استیجاری از ابتدای سال آینده (۱۴۰۰) تا عقد قرارداد جدید با پیمانکار ممنوع بوده و راننده اجازه ورود به محدوده محل کار خودرا ندارند.

وی با بیان اینکه طبق قرارداد مدیریت شرکت باید هر ماهه مطالبات مزدی ما را به همراه اجاره بهای خودروها پرداخت کند، افزود: رانندگان استیجاری که غالبا سواری هستند روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت در شرایط سخت کرونا در سطح شهر به صورت روزمزدی کار می‌کنند. این در حالیست که راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد و بیمه اجتماعی هستند و آنچه کارفرما پرداخت می‌کند فقط اجاره بهای خودروهاست که آن هم با تاخیر و به صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه با نامه‌ای که اخیرا شهرداری برای ممنوعیت ورود خودروهای استیجاری در سال جدید زده همه ما کارگران دست‌کم یک الی دو ما بیکار و بدون درآمد هستیم، افزود: در زمان اشتغال راننده‌های این خودروها فاقد دستمزد هستند و آنچه کارفرما پرداخت می‌کند فقط اجاره بهای خودروهاست که آنهم با تاخیر و به صورت حداقلی پرداخت می‌شود.

این کارگر در پیگیری مطالبات خود و همکارانش گفت: حدود ۵۰ نفر از راننده‌ها در پیگیری مطالبات صنفی خود به اداره کار شکایت کرده و پرونده آن‌ها در جریان است.

طبق اظهارت یکی دیگر از راننده‌های ماشین‌های استیجاری، رانندگان حتی پول بنزین و سایر هزینه‌های خودرور را از جیب هزینه می‌کنند و با مشکلات بسیاری مواجه هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز