خبرگزاری کار ایران

درخواست کارگران قند ممسنی برای بازگشایی کارخانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۶۱۸

در آستانه ۴ساله شدن تعطیلی کارخانه «قند ممسنی» در استان فارس، کارگران این واحد صنعتی خواستار بازگشایی کارخانه و رسیدگی به وضعیت خود از مسئولان استانی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در استان فارس اظهار داشتند: کارخانه قند ممسنی که در شهرستان رستم واقع شده است اوایل سال ۹۵با حدود ۳۰۰کارگر به دلیل مشکلات مالی تعطیل اعلام شد. در حال حاضر حدود ۴۰کارگر در این واحد باقی مانده‌اند که در انتظار بازگشایی کارخانه و دریافت مطالبات معوقه خود از سوی مسئولان هستند.

کارگران بیکار شده این کارخانه که بر بازگشایی و راه‌اندازی مجدد محل کار خود تاکید دارند، گفتند: این واحد تولیدی حدود ۳۰۰ کارگر شاغل داشت که بعد از واگذاری به بخش خصوصی در سال ۷۹ به مرور با مشکل روبه‌رو شد و به صورت نیمه تعطیل به فعالیت خود ادامه داد تا جایی که با افزایش مشکلات مدیریت کارخانه تصمیم به متوقف کردن فعالیت کارخانه گرفت. در نتیجه حدود ۳۰۰ کارگری که در آن مشغول کار بودند به مرور برخی تعدیل و برخی دیگر بازنشسته شدند و در نهایت تعداد کارگران به حداقل۴۰ نفر کاهش یافت که با چندین ماه معوقات مزدی و سنواتی به دنبال بازگشایی کارخانه هستند.

آن‌ها گفتند: باتوجه به شرایط جسمی و سنی، هم‌اکنون در بازار نامتعادل کار برای ما هیچ شانسی برای یافتن فرصت شغلی جدید وجود ندارد اما اگر دولت از بازگشایی این کارخانه با بیش از ۵۰ سال سابقه تولید قند حمایت کند، می‌توانیم به کار قبلی خود بازگردیم و در عین حال امکان اشتغال جوانان بیکاری که جویای کار هستند، فراهم می‌شود.

این کارگران با بیان اینکه از زمان تعطیلی تاکنون هیچ تصمیمی برای تغییر مالکیت کارخانه گرفته نشده است، افزودند: فعالیت تولیدی کارخانه بیش از چهار سال است متوقف شده و بدهی‌های زیادی به بخش‌های دولتی و خصوصی دارد.

کارگران علت تعطیلی و بدهکاری کارخانه را کمبود مواد اولیه و چغندر و نبود نقدینگی عنوان کرده و گفتند: اکنون پس از سال‌ها چالش کارگری با ورود دادگستری استان فارس بناست بخشی از مطالبات کارگران در روزهای آتی پرداخت شود و موضوع حراج کارخانه بابت پرداخت طلب طلبکاران نیز منتفی است.

این کارگران با بیان اینکه قوه قضاییه بنا دارد کارخانه را به چرخه تولید بازگرداند، افزودند: پرداخت مطالبات کارگران از سوی مالکان فعلی کارخانه نیز قرار است با نظارت نماینده دادگستری انجام شود.

آن‌ها اظهار داشتند: تاکنون چندین بار به امید بازگشایی کارخانه و دریافت مطالبات معوقه خود به نهادهای صنفی و دولتی استان مراجعه کردیم اما هنوز پاسخی نگرفته‌ایم.

این کارگران که خواهان بازگشایی دوباره کارخانه هستند، با تاکید بر اینکه کارگران این مجموعه بزرگ از زحمتکشان به حق جامعه هستند، در خاتمه تصریح کردند: تنها منبع درآمدی و اشتغال دست‌کم ۳۰۰کارگر به‌صورت مستقیم است، از شما مسئولان تقاضا داریم که درخصوص رفع مشکلات این واحد تولیدی و بازگشت به کار کارگران آن که اکنون در وضعیت بد معیشتی قرار دارند، اقدام عاجل کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز