خبرگزاری کار ایران

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد؛

دولت‌ها در مقابله با بحران مشاغل موفق نیستند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۳۳۳

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد، دولت‌های سراسر جهان در دوران کرونا توانایی کنترل بحران شغلی را نداشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری، کارگرانی از ۱۰ کشور جهان در نظرسنجی این کنفدراسیون شرکت کرده‌اند. یافته‌ها نشان می‌دهد، یک نفر از اعضای خانواده آن‌ها به دلیل شیوع ویروس مرگبار کرونا بیکار شده یا ساعت کاری آن‌ها کاهش یافته است. 

این نظرخواهی در کشورهای استرالیا، برزیل، فرانسه، بریتانیا، هند، اندونزی، ژاپن، مکزیک و ایالات‌متحده از تاریخ ۲ تا ۱۷فوریه برگزار شده است. 

شارون بارو در ارتباط با این نظرسنجی معتقد است: کارگران سراسر جهان خواهان موقعیت شغلی مناسب با مزایا و امنیت شغلی هستند. اما ویروس مرگبار کرونا سبب شده است بسیاری از کارگران در سراسر جهان در تامین معیشت خود دچار مشکل شوند. 

سه چهارم از مردم اندونزی گزارش داده‌اند، یک نفر از اعضای خانواده آن‌ها کار خود را از دست داده است یا ساعات کار آن‌ها به علت بیماری همه‌گیر کاهش‌یافته است. حدود ۶۶ درصد از مردم برزیل از وضعیت بد شغلی خود خبر داده‌اند؛ بر اساس اطلاعات آنها، یک نفر از اعضای خانوادهای افراد کار خود را از دست داده‌اند یا ساعات کاری آنان کاهش یافته است. حدود ۶۳ درصد از مردم هند و ۶۱ درصد از مردم مکزیک نیز چنین شرایطی را دارند. 

دبیر کنفدراسیون بین‌المللی اتحادیه‌های کارگری گفت: دولت‌ها باید شرایط خاصی را برای رسیدگی به این موضوع درنظر بگیرد. این ویروس همچنان یکه‌تازی می‌کند و آثار مخربش روز به روز بیشتر می‌شود.

حدود ۷۱ درصد از مردم مکزیک معتقدند که دولت باید برای بهبود شرایط کشور برنامه‌های جامعی داشته باشد. همچنین حدود ۶۷ درصد از مردم برزیل و ۶۵ درصد مردم ژاپن باور دارند، دولت باید اقدامات بیشتری نسبت به دیگر کشورهای منطقه جغرافیایی خود در جهت بهبود اوضاع انجام دهد. نیمی از مردم اندونزی، ایالات متحده و هند هم چنین باوری دارند یعنی دولت باید بهبود بازار کار را در دستور کار خود قرار دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز