خبرگزاری کار ایران

مخالفت کارگران ایران مایع با تعطیلی کارخانه/ کارگران مقرری بیمه بیکاری را نمی‌پذیرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۲۰۴۸

حدود ۱۱۰کارگر کارخانه ایران مایع (گل مایع) در تبریز مخالف تصمیم کارفرما در خصوص تعطیلی این کارخانه به بهانه کمبود مواد اولیه و دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند.

تعدادی از کارگران شاغل در واحد تولیدی ایران مایع تبریز در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: در روزهای گذشته، کارفرمای کارخانه ایران مایع به بهانه کمبود مواد اولیه تولید اقدام به تعطیلی این واحد بزرگ تولیدی کرده و از کارگران درخواست کرده محل کار خود را ترک کنند.

به گفته یکی از کارگران این واحد تولیدی، استدلال کارفرما در تعطیلی کارخانه به دلیل کمبود مواد اولیه یک بهانه است چراکه در طول سوابق کاری‌مان در این کارخانه حتی یک روز شاهد تعطیلی بی‌مورد محل کارمان نبوده‌ایم.

او افزود: کارخانه ایران مایع که به گل مایع شهرت دارد؛ یک واحد تولیدی معتبر است و تعطیلی آن به بهانه کمبود مواد اولیه، معیشت کارگرانی که سال‌ها در این واحد تولیدی تلاش کرده‌اند را به خطر می‌اندازد.

این کارگر درباره دغدغه همکاران خود با تعطیلی کارخانه توضیح داد: نگرانی کارگران از این جهت است که مبادا کارفرما در تعطیلی کارخانه پافشاری کند و همه کارگران تعدیلی را به بیمه بیکاری  معرفی کند چراکه برخی کارگران شاغل در این واحد تولیدی که حدود ۲۰ سال سابقه کار دارند، اکنون در شرف بازنشستگی پیش از موعد تحت قانون مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارند و به همین دلیل نگران مخدوش شدن سوابق بازنشستگی خود پس از معرفی به بیمه بیکاری هستند.

به گفته یکی دیگر از کارگران کارخانه ایران مایع، واحد تولیدی ایران مایع سالها به خوبی کار کرده با وجود همه تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی به فعالیت خود ادامه داده و هیچ مشکل خاصی نداشته است. حال چرا از مدتها  پیش عواملی سعی دارند به بهانه‌های مختلف این واحد تولیدی را تعطیل اعلام کنند و امنیت شغلی کارگران را به خطر بیاندازند؟ ما کارگران مخالفت خود را اعلام می‌کنیم و به هیچ وجه به این کار رضایت نمی‌دهیم.

به گفته وی، در حال حاضر این واحد تولیدی حدود ۱۱۰ کارگر دارد که حدود ۴۰ نفر آنها در آذر ماه تعدیل شده‌اند. ما حتی به کارفرما پیشنهاد دادیم سنوات پایان سال ما را برای تامین مواد اولیه تولید هزینه کند تا اشتغالمان تامین شود که موافقتی صورت نگرفت.

او افزود: با وجود آنکه ۵روز دیگر تاپایان سال باقی مانده است کارفرما به‌جای رونق تولید و عمل به شعار جهش تولید، با بهانه‌های مختلف قصد تعطیلی دائمی این واحد تولیدی بزرگ را دارد.

این کارگر کارخانه ایران مایع افزود: از مسئولان می‌خواهیم فکری به حال ایران مایع و کارگران مستاصل آن بکنند؛ حدود ده سال پیش که این واحد را به بخش خصوصی دادند، باید فکر امروز را می‌کردند که نکردند؛ حالا هم باید برای شروع تولید و ترمیم مدیریت این شرکت و همچنین پرداخت مطالبات کارگران فکری بکنند وگرنه «ایران مایع» را از دست رفته بدانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز