خبرگزاری کار ایران

بیانیه پایانی تجمع سراسری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۷۳۷

بیانیه پایانی تجمع سراسری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، در بیانیه پایانی تجمع سراسری بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی آمده است: وضعیت معیشتی بازنشستگان و مستمری‌بگیران و از کار افتادگان هر روز بیشتر از روز قبل رو به وخامت گذاشته، بطوریکه در حال حاضر حقوق یک بازنشسته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و بسیار پایین‌تر از خط فقر که ده میلیون است می‌باشد. اما دولت تا به امروز همچنان از پرداخت بدهی خود به صندوق بازنشستگان تأمین اجتماعی که بالغ بر ۳۴۰ هزار میلیارد تومان است سر باز زده، با اینکه روز گذشته مجلس شورای اسلامی مبلغ ۸۹ هزار میلیارد تومان از بدهی‌ها را برای اجرای همسان‌سازی مستمری‌ها و رفع تبعیض بین بازنشستگان صندوق تأمین اجتماعی با صندوق‌های کشوری و لشکری اختصاص داده است اما این مبلغ با توجه به تورم و گرانی موجود پاسخگوی وضعیت معیشتی ما نیست بخصوص اینکه این مبلغ نیز احاله به سال ۱۴۰۰ و دولت آینده شده است. 

ما امروز در اینجا جمع شده‌ایم که یکبار دیگر با صدای بلند مطالبات قانونی و مشروع خود به شرح زیر را بیان کرده و خواهان اجرای آن‌ها شویم: 

1- سازمان تأمین اجتماعی موظف به افزایش و ترمیم عقب ماندگی حقوق بازنشستگان تراز با نرخ تورم و افزایش هزینه‌های زندگی و خط فقر است که الان به ده میلیون رسیده است. 

2- اجرای صحیح همسان‌سازی مطابق ماده‌ی ۹۶ تامین اجتماعی بر اساس نرخ واقعی تورم سالیانه برای تمام سطوح به صورت عادلانه به استناد بند ب ماده ۱۲ قانون برنامه ششم توسعه. 

3- بکارگیری باقیمانده ۳۲ هزار میلیارد تومان برای متناسب‌سازی مرحله دوم سال ۱۳۹۹

4- پرداخت مزایای شغلی چون کمک معیشت، حق مسکن، حق عائله‌مندی و اولاد به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین اجتماعی متناسب با شاغلین

5- سازمان تامین اجتماعی طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی مسئول تامین درمان کامل بازنشستگان بیمه‌پرداز اجباری به طور مستقیم است و ما خواهان اجرایی شدن این ماده قانونی هستیم. 

6- ما خواهان رفع تبعیض بین بازنشستگان همکار و غیرهمکار سازمان تامین اجتماعی هستیم. متاسفانه حتی وضعیت بازنشستگان تامین اجتماعی از بازنشستگان کشوری و لشکری هم بدتر است. 

7- سازمان تامین اجتماعی موظف است به وضعیت از کار افتادگان و مستمری‌بگیرانی که در شرایط سخت مالی بسر می‌برند و توان اداره امور خود و انجام شغل دیگری را ندارند رسیدگی نموده و مشکل معیشتی و بیمه آن‌ها را حل نماید. 

8- ما خواهان اجرای بند ج ماده ۱۱۲ قانون برنامه پنجساله ششم و پرداخت حق منطقه جنگی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در مناطق جنگی هستیم. 

بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی

۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۹

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز