خبرگزاری کار ایران

تجمع بازنشستگان مقابل ادارت تامین اجتماعی/ درخواست اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و صدور احکام جدید

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۷۱۶

بازنشستگان تامین اجتماعی در استان‌های مختلف کشور مقابل ادارت تامین اجتماعی تجمع کردند و خواهان اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و اجرای عادلانه متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰ شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بازنشستگان تامین اجتماعی در استان‌های مختلف کشور مقابل ادارت تامین اجتماعی تجمع کردند و خواهان اجرای صحیح ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی و اجرای عادلانه متناسب‌سازی در سال ۱۴۰۰ شدند.  آنها از سازمان تامین اجتماعی می خواهند که هر چه سریعتر احکام ترمیم حقوق آنها را تا پیش از پایان سال صادر کند. 

معترضان خواهان اقدامات جبرانی تامین اجتماعی برای حفظ قدرت خرید خود در مقابل نوسانات اقتصادی هستند و تاکید دارند که ترمیم حقوق باید با توجه به کوچک شدن درآمد آن‌ها در مقابل تورم و متناسب با هزینه‌های سبد معیشت کارگران انجام شود که محاسبات آن توسط کمیته مزد کانون عالی شوراهای اسلامی کار صورت گرفته است و رقم آن در سال جاری به ۸ میلیون و ۹۸۵ هزار تومان می‌رسد. 

بازنشستگان همچنین خواهان پایان دادن به کسر ۲ درصد از مستمری خود از بابت سرانه درمان تامین اجتماعی هستند و تاکید دارند که آن‌ها در دوران اشتغال از روی حق بیمه‌های خود سهم صندوق درمان را پرداخت کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز