خبرگزاری کار ایران

غفاری:

دفاتر درمانی بیمه‌شدگان همچنان مورد استفاده است/ تنها ۲۶ درصد نسخه‌ها در ساختار سنتی پیچیده می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۱۰۴۶

مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی، گفت: طرح نسخه الکترونیک صرفا برای سهولت بیمه‌شدگان درنظر گرفته شده و تمام تلاش‌مان این است که با اجرای آن، بار مالی بیمه‌شدگان به حدااقل کاهش پیدا کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، شهرام غفاری با حضور در برنامه سلام صبح بخیر شبکه ۳ سیما اظهار داشت: اجرای نسخه الکترونیک به نفع نظام سلامت متشکل از؛ پزشک، بیمار، داروخانه، آزمایشگاه و بیمارستان است و همه از آن در زمان نفع می‌برند اما در کوتاه مدت با چالش‌هایی نیز مواجهند. 

وی در خصوص‌عدم صدور دفترچه‌های درمانی بیمه شدگان از اول اسفند ماه ۹۹ گفت: دفاتر درمانی بیمه شدگان همانند گذشته مورد استفاده قرار می‌گیرند وعدم صدور آن در فرایند درمان هیچ تغییری ایجاد نمی‌کند. 

غفاری افزود: بیمه‌شدگان تامین اجتماعی اگر به پزشک مراجعه کردند و پزشک نسخه‌نویسی الکترونیک داشته باشد، می‌توانند فارغ از اینکه دفترچه به همراه دارند یا نه، نسخه الکترونیکی از پزشک دریافت کنند. اگر بیماری به پزشک مراجعه کرد و پزشک شرایط نسخه‌نویسی الکترونیک یا تمایل به آن را نداشت، می‌تواند نسخه را در دفترچه بیمار بنویسد. 

وی ادامه داد: در صورتی که بیمه‌شده، دفترچه درمانی به همراه نداشت، پزشک می‌تواند نسخه را در سرنسخه مخصوص مطب خودش بنویسد و با درج کد ملی بر روی نسخه، بیمار می‌تواند به داروخانه مراجعه و خدمات دریافت کند. 

غفاری با بیان اینکه در هفته اول اجرای این طرح، مخالفت‌هایی وجود داشت که مشکلاتی را برای بیمه شدگان به وجود آورده بود، گفت: وزارت بهداشت، دبیرخانه شورای عالی بیمه، سازمان نظام پزشکی و تمامی ذینفعان در هفته دوم اجرای این طرح، حمایت کامل خود را اعلام کردند. 

وی با اشاره به اینکه در شروع این طرح در هر استان، دو تا سه مورد شکایاتی داشتیم که در مراکز طرف قرارداد مورد پذیرش قرار نگرفته بودند، گفت: در این طرح، با ۱۰ هزار داروخانه، ۲۳ هزار پزشک و بیش از ۴ هزار درمانگاه طرف قرارداد هستیم به طوری که اگر یکی از آن‌ها اجرا نکنند، بیمه شده دچار مشکل می‌شود. 

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه روزانه حدود ۱۸۰ هزار نسخه الکترونیک صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر در مراکز خصوصی و طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی حدود ۷۴ درصد نسخه‌ها در بستر الکترونیک تبادل می‌شوند و تنها ۲۶ درصد نسخه‌ها در ساختار سنتی پیچیده می‌شوند. 

غفاری تاکید کرد: نسخه‌نویسی الکترونیک طرحی ملی است و ذینفعان بسیار زیادی دارد. 

وی توسعه و ارتقاء خدمات درمانی را از نتایج استقرار سامانه نسخه الکترونیک برشمرد و گفت: در تمامی شهرهایی که فاقد بیمارستان تامین اجتماعی هستند، درمان بیمه شدگان در مراکز درمانی دولتی رایگان خواهد بود و در تمامی شهرها ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان بالای ۶۵ سال در بیمارستان‌های دانشگاهی رایگان است. همچنین هزینه وسایل و پروتزهای مورد استفاده در بیمارستان‌های دانشگاهی به طور کامل پر

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز