خبرگزاری کار ایران

حمایت صندوق بیمه اجتماعی از متقاضیان مشاغل خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۹۱۰

به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره‌مندی فعالین مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل، قاسم رحیمی اعلام کرد: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی و به منظور حمایت از متقاضیان مشاغل خانگی امکان بهره مندی فعالین مشاغل خانگی از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فراهم شد. 

وی با اشاره به این که از ۳۳۵ رشته مصوب مشاغل خانگی تعداد ۱۴۹ رشته مشمول بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر می‌شود، گفت: افراد بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن که دارای مجوز فعالیت مشاغل خانگی در ۱۴۹ رشته مورد نظر رشته‌های مرتبط با بخش کشاورزی، فرش، صنعت و خدمات و صنایع دستی و همچنین رشته‌های فرهنگ و هنری در روستاها، مناطق عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر باشند می‌توانند از مزایا بیمه‌های اجتماعی نظیر مستمری بازنشستگی، پیری، فوت و از کار افتادگی بهره‌مند شوند. 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اردبیل اظهار کرد: متقاضیان در صورت تمایل به بهره مندی از این بیمه لازم است جهت ثبت نام و عضویت در صندوق، به سامانه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر به آدرس www.roostaa.ir مراجعه کنند. 

رحیمی گفت: مخاطبین جهت کسب اطلاعات بیشتر به سایت مشاغل خانگی به آدرس https://mkh.mcls.gov.ir، قسمت قوانین و مقررات مراجعه کنید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز