خبرگزاری کار ایران

اعتراض کارگران نگهداری خط ۵ مترو تهران در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۱۳۲

جمعی از کارگران پیمانی خط ۵ قطار شهری تهران به آنچه نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی‌شان با خروج پیمانکار عنوان می‌کنند، اعتراض کردند.

منابع کارگری در خط ۵ قطار شهری تهران گزارش دادند، صبح روز یکشنبه (۱۷ اسفند ماه) کارگران واحد انتظامات، نگهداری و بهسازی خط ۵ قطار شهری تهران که شمار آن‌ها به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسد، به نامشخص بودن وضعیت شغلی و مزدی‌شان با خروج پیمانکار اعتراض کرده و کار را تعطیل کردند.

این کارگران گفتند: به خروج پیمانکار بخش خصوصی واحد انتظامات، نگهداری و بهسازی خط ۵ قطار شهری تهران با نزدیک شدن به پایان سال چیزی باقی نمانده است.

آنها که از حدود ۱۰ سال پیش در استخدام یک شرکت پیمانکاری مشغول به کار بوده‌اند، مدعی‌ هستند که پیمانکار قصد دارد بدون آنکه مطالبات مزدی حدود ۲۰۰ کارگر را پرداخت کند، از بخش حفاظت و نگهداری و بهسازی خط ۵ مترو تهران خارج شود.

این کارگران اظهار داشتند: پیمانکار با احتساب ۱۲ روز اسفند ماه سال جاری که پایان قرارداد کاری کارگران است، حدود سه ماه به همراه باقی مانده عیدی و بن کالا بدهکار است. علاوه بر آن مطالبات سنواتی و ۵ تا ۶ ماه حق بیمه سال را به کارگران پرداخت نکرده است.

طبق ادعای کارگران پیمانی نگهداری خط ۵ مترو تهران؛ آن‌ها پیش از این نیز مطالبات معوقه‌ای از پیمانکار فعلی طلب داشته‌اند که با پیگیری‌های زیاد وصول شد.

به گفته آنها؛ طی چند روزی که کارگران پیگیر مطالبات صنفی خود از پیمانکار فعلی شده‌اند، کارفرما می‌گوید برای رسیدن به مطالبات وصول نشده خود می‌توانید طرح شکایت کنید.

به گفته یکی از کارگران، طی چند سال گذشته بارها کارگران پیمانی و باسابقه واحد نگهداری، حراست و بهسازی خط ۵ مترو که مسئولیت نگهداری، حفاظت و تعمیرات در محور ریلی تهران به کرج را برعهده دارند، برای پیگیری مشکلات صنفی خود که ناشی از بی‌توجهی پیمانکار این مجموعه است، در محدوده برخی ایستگاه‌های خط ۵ مترو با کار نکردن در محل کار خود علنی کرده‌اند اما متاسفانه علارغم دادن وعده‌های امیدوارکننده از سوی مسئولان هنوز نتیجه‌ای حاصل نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز