خبرگزاری کار ایران

کارگران تراورس ورامین خواستار پرداخت معوقات خود شدند/ از راه قانونی پیگیری می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۵۰۸

کارگران ابنیه فنی تراورس ناحیه ورامین برای حل مطالبات و مشکلات خود به کارفرمای پیمانکاری فرصتی سه روزه دادند.

منابع کارگری در خطوط ابنیه فنی راه‌آهن در تماس با خبرنگار ایلنا، از پرداخت نشدن یک ونیم ماه از مطالبات سال جاری خود به همراه عیدی و پاداش پایان سال کارگران ابنیه فنی تراورس در نتیجه بی‌توجهی کارفرمایان شرکت پیمانکاری خبر دادند و گفتند: در صورت پرداخت نشدن مطالباتمان ظرف سه روز آینده پیگیری‌های صنفی خود را با کار نکردن در محل کار خود آغاز خواهیم کرد.

آن‌ها با بیان اینکه روز گذشته (پنجشنبه ۱۴ بهمن ماه) کارگران ناحیه ورامین برای دادن التیماتوم به کارفرما دست به اعتراض صنفی زدند و کار نکردند، افزودند: در این وضعیت سخت اقتصادی دریافتی ماهانه ما کفاف معاش زندگی‌مان را نمی‌دهد و تنها کاری که کارگران ابنیه فنی در پیگیری مطالبات معوقه خود می‌توانند انجام دهند فقط پیگیری در چار چوب قانون است بنابراین تصمیم داریم در صورت ادامه این روند از روز سه‌شنبه پیگیری‌های صنفی خود را آغاز کنیم تا تکلیف‌مان مشخص شود.

یکی از کارگران ناحیه ورامین گفت: در ماه جاری چند بار تصمیم به اعتراض گرفتیم اما به احترام به مسولین شهرستان و همچنین رئیس حوزه راه‌آهن ورامین صبوری کردیم، اما با توجه به نزدیک شدن به پایان سال و طلب‌های انباشته از حقوق و عیدی و بن شب عید و همچنین نامشخص بودن وضعیت شرکت تصمیم گرفتیم به صورت قانونی مطالباتمان را پیگیری کنیم تا شاید به حق و حقوقی که سال‌هاست پایمال شده، برسیم.

او گفت: پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی کارگران نگهداری ناحیه ورامین چندین ماه به تاخیر افتاده و چند سال است با وجود داشتن بیمه تکمیلی و کسر مبالغی از حقوق هیچ هزینه‌ای بابت دریافت خدمات درمانی از شرکت بیمه‌گر نمی‌گیریم.

این کارگر همچنین اظهار داشت: پرداخت نشدن حق لباس کار دیگر مشکل ما است. چندین سال است حق لباس و کفش به درستی به ما داده نمی‌شود و ما ناچاریم برای تهیه آن از جیب خود هزینه کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز