خبرگزاری کار ایران

خبر خوش برای بازنشستگان کارگری؛

تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق/ احتمال اجرای دور جدید متناسب سازی قبل از پایان سال

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۳۶۲

علی دهقان کیا از تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای سازمان خبر داد.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، از تصویب ۹۰ هزار میلیارد تومان اعتبار مخصوص تامین اجتماعی در کمیسیون تلفیق بودجه خبر داد.

وی گفت: اعتبار بند (و) تبصره ۲ لایحه بودجه ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که در رفت و برگشت میان مجلس و دولت به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافت. اما متاسفانه شرکای بند (و) بسیار بودند از معلمان و رتبه بندی گرفته تا متناسب سازی بازنشستگان سایر صندوق ها و پاداش پایان خدمت بازنشستگان.

دهقان کیا افزود: ما از همان ابتدا به کمیسیون تلفیق نامه نوشتیم و درخواست تفکیک این بودجه را مطرح کردیم. در آن نامه مطرح کردیم که دولت به سازمان بدهکار است و بر اساس الزامات برنامه ششم باید تا پایان برنامه یعنی تا پایان ۱۴۰۰ این بدهی تسویه شود ضمن اینکه بدهی جاری دولت به سازمان که ۴۲ هزار میلیارد تومان است بایستی پرداخت شود.

وی ادامه داد: درخواست ما این بود که ۹۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بند (و) به تامین اجتماعی اختصاص یابد و همچنین بندی برای پرداخت بدهی جاری منظور شود که خوشبختانه بعد از رفت و برگشت های بسیار و بالا و پایین کردن ها امروز در کمیسیون تلفیق قطعی شد که ۹۰ هزار میلیارد تومان از اعتبار ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی بند (و) به سازمان اختصاص یابد. قرار شد این اختصاص به بند (و) به صورت یک تبصره افزوده شود.

وی گفت: اگر این ۹۰ هزار میلیارد تومان در صحن علنی مجلس نیز به تصویب برسد و قطعیت پیدا کند می توانیم قبل از پایان سال دور جدیدی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان کارگری را آغاز کنیم. 

به گفته دهقان کیا، همه امید بازنشستگان به تصویب این بند و تبصره در صحن علنی مجلس است و دولت هم باید در اجرای آن همت کند تا متناسب سازی مرحله دوم اجرا شود و فاصله عمیق میان دریافتی بازنشستگان کارگری و بازنشستگان کشوری و لشگری برطرف شود.

او اضافه می کند: اکنون این فاصله بسیار بالاست . میانگین افزایش مستمری کشوری ها پس از چند مرحله متناسب سازی، ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بوده اما برای بازنشستگان کارگری میانگین افزایش فقط ۵۴۶ هزار تومان بوده است که این تبعیض به شدت آزاردهنده است. 

دهقان کیا اضافه می کند: اگر این ۹۰ هزار میلیاردتومان به سازمان اختصاص یابد، بخشی از آن صرف اجرای دور جدید متناسب سازی خواهد شد و بخشی دیگر از آن برای تداوم تعهدات سازمان، سرمایه گذاری خواهد شد.

او از همه تشکل های بازنشستگان، نهادها و مدیران سازمان تامین اجتماعی که در این راه طولانی به کمک بازنشستگان کارگری آمده اند تشکر کرده و اضافه می کند: نمایندگان در صحن علنی مجلس باید ضرروت مساله و لزوم رفع تبعیض میان بازنشستگان را جدی بگیرند تا انشالله وضع معاش بازنشستگان کارگری با استفاده از این اعتبار تا حدودی بهبود یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز