خبرگزاری کار ایران

سیفی خبر داد؛

جلب همکاری «کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران» در اعمال نظارت‌های قانونی بر تشکل‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۲۸۳

دبیرکل کانون عالی کارفرمایان ایران اعلام کرد: هیأت وزیران آیین نامه چگونگی تشکیل، حدود وظایف و اختیارات و نحوه عملکرد انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوطه را اصلاح کرد.

حمیدرضا سیفی در این مورد به خبرنگار ایلنا گفت: هیأت وزیران با هدف رفع موانع توسعه مشارکت «انجمن‌های صنفی کارگری و کارفرمایی» در کانون‌های مافوق و جلب همکاری «کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران» در اعمال نظارت‌های قانونی بر تشکیل تشکل‌های کارفرمایی، آیین نامه چگونگی تشکیل، حدود وظایف و اختیارات و نحوه عملکرد انجمن‌های صنفی و کانون‌های مربوطه را اصلاح کرد.

وی با اشاره به تلاش و پیگیری یک ساله کانون عالی کارفرمایان و اداره کل تشکلهای کارگری و کارفرمایی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای تحقق این موضوع، گفت: ضرورت اصلاح آیین نامه تشکل‌ها وحضور تشکل های کارفرمایی در تصمیم گیری و تصمیم ‌سازی در حوزه تشکلی به پیشنهاد کانون عالی کارفرمایان به شورای عالی کار ارائه شده بود.

دبیرکل کانون عالی کارفرمایان ایران، افزود: پس از تصویب در شورای عالی کار و جلسات منسجم در کمیسیون تخصصی دولت با حضور نمایندگان این کانون، خوشبختانه با تلاش مضاعف این موضوع به تصویب هیات دولت رسید. از تغییرات انجام شده در آئین نامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: 

-پیشنهاد ترکیب هیات مدیره از گروه صنعت و خدمات کانون‌های کارفرمایی استانها با توجه به وضعیت وتعداد انجمن‌های صنفی خدمات و صنعت به پیشنهاد کانون عالی.

-نظارت مشترک کانون وادارات کل استانها بر مجامع. 

-نظارت مشترک کانون عالی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر تشکلهای کارگری و کارفرمایی سراسری و کانون‌های استانی. 

سیفی در پایان گفت: تشکیل کانون هماهنگی تشکلهای کانون‌های استانی و موارد دیگر جزو تغییرات این اصلاحیه می‌باشد. در پایان از تمامی اعضای محترم کانون عالی بخصوص کمیسیون انتخابات در این عرصه تلاش نمودن تقدیر وتشکر می‌نمایم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز