خبرگزاری کار ایران

از سرگیری فعالیت کارخانه «پارس لامع» هشتگرد پس از ۱۱سال/ ۲۰۰ کارگر مشغول کار شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۶۳۸

به گفته منابع کارگری در استان البرز، فعالیت کارخانه «پارس لامع» پس از یک وقفه چندساله ساله، صبح روز گذشته ۱۲ اسفند ماه سال جاری از سرگرفته شد.

منابع خبری در استان البرز به خبرنگار ایلنا گفتند: پس از ۱۰سال توقف فعالیت کارخانه «پارس لامع» که در زمینه محصولات نساجی در شهرستان ساوجبلاغ استان البرز فعالیت داشت، حدود چندین ماه است که با پیگیری نهاد قضایی کشور اقداماتی در راستای احیای این کارخانه انجام شد و با توجه به اقدامات انجام شده، این کارخانه در روز ۱۲ اسفند ماه سال جاری به صورت رسمی در زمینه تولید انواع محصولات نساجی فعالیت خود را با ۲۰۰ کارگر آغاز کرد.

این کارگران یادآور شدند: فعالیت تولیدی کارخانه «پارس لامع» از سال ۸۹ به دلیل بحران مالی متوقف شده بود و در تمام این مدت نزدیک به ۴۰۰ تا ۵۰۰ کارگر که پیش از این به صورت‌های مختلف در این کارخانه مشغول کار بودند، برای تامین معاش خود سرگردان بودند.

به گفته کارگران؛ از مجموع کارگران رسمی و قراردادی شاغل در کارخانه پارس لامع، کارگران قراردادی همزمان با تعطیلی کارخانه بیکار شده و مابقی که رسمی بودند طی چند سال بازنشسته و بازخرید شدند و فقط چند نفر برای نگهبانی از کارخانه باقی مانده‌اند.

آن‌ها با بیان اینکه پیش از این مالکان اصلی این کارخانه مطالباتی را به بانک‌ها بدهکار بودند، یازده سال کارخانه و کارگرانش را به حال خود رها کرده بودند، در ادامه گفتند: در نهایت آنچه منجربه تعطیلی کارخانه شد افزایش تعرفه و سودهای بالای بانکی بود که آن زمان حدود ۱۸ تا ۲۴ درصد محاسبه می‌شد و سایر مشکلاتی که در زمینه تولید وجود داشت.

کارگران با بیان اینکه در حال حاضر از وضعیت موجود رضایت دارند، تصریح کردند: از مسئولان درخواست داریم برای سر پا نگه داشتن این واحد بزرگ تولیدی و رفع مشکلات آن که امنیت شغلی کارگران را به خطر می‌اندازد، همچنان کمک کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز