خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری خرم آباد امنیت شغلی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۱۷۱

کارگران فضای سبز شهرداری خرم آباد با انتقاد از نبود امنیت شغلی خواهان تبدیل وضعیت استخدامی خود و برخورداری از قراردادهای دائمی کار شدند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، کارگران پیمانی فضای سبز شهرداری خرم آباد می‌گویند: مدت‌هاست به سبب حضور پیمانکاران از امنیت شغلی ضعیفی برخورداریم.

آن‌ها مدعی‌اند جدا از نبود امنیت شغلی، در نتیجه حضور پیمانکار مطالبات مزدیشان هر ماه با تاخیر یک الی چهار ماهه پرداخت می‌شود و این موضوع آن‌ها را در شرایط بد مالی قرار داده است.

به گفته کارگران شهرداری خرم آباد، خواسته اصلی کارگر پیمانی فضای سبز شهرداری خرم آباد، تبدیل وضعیت قرارداشان از پیمانی به رسمی است.

یکی از کارگران پیمانکاری منطقه دو شهرداری خرم آباد در این‌باره به ایلنا گفت: در مجموعه شهرداری خرم آباد سالهاست به همراه همکارانم تحت مسئولیت چندین شرکت واسطه‌ای مشغول کار بوده‌ایم، شرکت‌هایی که به بهانه تامین نیرو عملا هیچ نقشی در ارائه خدمات ندارند و به واسطه کار کارگران به سود دست پیدا می‌کنند.

او افزود: حقوقی که از شرکت واسطه‌ای دریافت می‌کنیم علاوه بر اینکه با تاخیر دو تا چهار ماهه پرداخت می‌شود کفاف زندگی‌مان را نمی‌دهد.

این کارگر پیمانکاری شهرداری خرم آباد با بیان اینکه بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از شهرداری و شورای اسلامی شهر خرم آباد مطالبه کرده‌است، افزود: متاسفانه مسئولان شهری خرم آباد نسبت به تغییر وضعیت شغلی و سروسامان دادن نیروی کار شهرداری اهمیتی قائل نیستند.

او گفت: در هر دوره که پیمانکار یکی از مناطق تغییر می‌کند تعداد قابل توجهی از کارگران بیکار می‌شوند و این موضوع به صورت یک روال درآمده است.

او افزود: اخیرا بدنبال تغییر پیمانکار واحد فضای سبز شهرداری منطقه دو وضعیت شغلی حدود ۱۰۰ نفر از کارگران نامشخص شده و مرتبا معترض هستند. قراردادهای کوتاه‌مدت زیر یک سال و سه ماهه و یک ماهه موجب شده امنیت شغلی کارگران از دست برود. این در حالی‌ست که در طول این سال‌ها بارها کارگران شاهد بوده‌اند بعد از خاتمه قرارداد، از میان همکارانشان شماری به عنوان نیروی مازاد معرفی و در نتیجه بیکار شده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز