خبرگزاری کار ایران

نامه کارگران ساوه خطاب به اعضای کارگری شورایعالی کار/ در مذاکرات مزدی ۱۴۰۰ پای سبد معیشت بایستید

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۶۰۹۲

کارگران چند شرکت صنعتی ساوه در نامه‌ای خطاب به اعضای کارگری شورایعالی کار خواستار تعیین دستمزد براساس هزینه‌های زندگی و سبد معیشت شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، بعد از کارگران مس حالا کارگران شاغل در چند شرکت صنعتی ساوه، نامه‌ای به اعضای کارگری شورایعالی کار نوشته‌اند.

این کارگران در نامه خود خواستار ایستادگی پای هزینه‌ها و سید معیشت شده‌اند و خواسته‌اند مزد ۱۴۰۰ با توجه به هزینه‌های زندگی تعیین شود.

در بخشی از این نامه می‌خوانیم: اقلام خوراکی از ابتدای امسال تاکنون ۳۰۰ درصد گران شده‌اند و کارفرمایان سود خوبی چه در کارخانه‌های موادغذایی، دارویی، و چه در عرصه فولادی صادراتی، داشته‌اند. دلار هم از کانال ۱۲ هزار تومان در اول امسال به بیش از ۲۰ هزار تومان رسیده که نتیجه‌اش گران شدن همه اقلام بوده است. تولیدکنندگان با گران کردن اجناس خود و دولت با گران کردن دلار، سود برده‌اند در این میان تنها کارگران هستند که حقوقشان ثابت مانده است. لذا از شما انتظار داریم در مذاکرات دستمزدی، مبنا گرانی‌های انجام شده و سبد معیشت که توسط شما طراحی شده است قرار گیرد. از شما و هیات همراهتان می‌خواهیم در این موضوع که سفره‌های کارگران مطرح است ثابت قدم بوده و ما نیز همراه شما هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز