خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رئیس جمهوری پیشنهاد شد؛

مطالبات مدافعان سلامت از محل «صندوق توسعه ملی» پرداخت شود/ دریافت ۱۰ ٪ از سود بنگاه‌های اقتصادی به منظور مقابله با کرونا

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۴۵۳۸

محمدرضا سقائیان فرد به نمایندگی از جامعه بهداشتی کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، پیشنهاداتی را برای حمایت از مدافعان سلامت و مقابله با آثار کرونا ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، متن نامه به این شرح زیر است: 

جناب آقای روحانی رئیس جمهور محترم ایران اسلامی

سلام علیکم

آغاز یکمین سالگرد همه‌گیری ویروس کرونا در جهان متاسفانه همزمان گردیده با شیوع نوع جدیدی از این ویروس به نام کرونای انگلیسی که باتوجه به تغییر ژنی حاصل شده در این نمونه نگرانی‌های جدی را برای مسئولان بهداشت جهانی بخصوص کشور فراهم ساخته است. آنچه معلوم است اینکه این تغییرات جهشی انگلیسی، آفریقایی و… اولین نبوده و آخرین نیز نخواهد بود و می‌طلبد که نگاه جدیدی به آنچه طی یکسال گذشته انجام پذیرفته، داشته باشیم. آقای روحانی؛ جنابعالی به عنوان بالاترین مقام مسئول اجرایی در کشور و نیز در ستادملی مقابله با کرونا رسالت و مسئولیت عظیمی برعهده دارید و به خوبی می‌دانید که اگر پشتیبانی، مشارکت، همکاری و همراهی مردم در برنامه‌های مدنظر این ستاد وجود نداشته باشد و نتوانید این بسیج مردمی را در این مسیر با خود همراه سازید به هیچ وجه نمی‌توان در مقابله با این ویروس هولناک پیروز شد و روز به روز تبعات منفی و مخرب آن در حوزه‌های سلامت، اقتصاد و اجتماع و… بیشتر خواهد شد و بحران‌های دیگری را به دنبال خواهد داشت. از این رو اولین اقدام اصولی و بنیادی این است که روش‌ها، دستورالعمل‌ها و سیاست‌گذاری‌های اعمال شده طی یک سال گذشته توسط یک تیم کارشناسی مستقل و دارای آزادی اختیار و عمل مورد آسیب‌شناسی و بازبینی و اصلاح قرار گیرد و روش‌های اشتباه گذشته با شجاعت حذف گردد و روش‌های به روز و کارآمد با استفاده از تجربیات موفق دیگر کشورها جایگزین گردد. در این نامه به چند مورد از این نقایص اشاره می‌نمایم و پیشنهاداتی جهت اعمال در برنامه‌های جدید به حضورتان اعلام میدارم بدان امید که مورد توجه قرار گیرد.

آقای روحانی؛ نمی‌شود از ستادملی کرونا چند صدا به جامعه مخابره شود و هر وزارتخانه‌ای بنا به اجتهاد شخص وزیر دستورات، بخشنامه‌ها و… اختصاصی را ملاک عمل قرار دهد که بعضا با تصمیمات آن ستاد در تعارض باشد و بعد از اعلام و اعتراض اعضای ستاد شاهد تغییر و اصلاح دستور اولیه باشند و انتظار داشت مردم این چندگانگی را ببینند و به دستورات آن ستاد پایبند باشند. نمی‌شود حق و حقوق و مطالبات مدافعان سلامت (سختی کار کرونا) اعم از پرسنل بهداشت و درمان در حوزه شغلی محیطی و بخصوص ستادی دانشگاه/ دانشکده/ بیمارستان/ شبکه بهداشت و درمان پس از یکسال پرداخت نگردد و یا به طور ناعادلانه و تبعیض‌آمیز برای یکی دو ماه توزیع شود و دیگر هیچ بارقه امیدبخشی بر تداوم ان دیده نشود و انتظار داشت همچنان روحیه یاس و بی‌انگیزه‌گی بر چهره آنان نقش نبندد و با ایستادگی و مقاومت جان فرسا در مبارزه طولانی پیش رو حضور فعالانه‌تر بهم برسانند. نمی‌شود مسئولان دستگاه‌ها و ادارات دولتی اقدامات ضد پروتکل به انجام برسانند و با برگزاری جلسات و افتتاحیه‌ها و ... و نمایش پخش خبری آن در صداوسیما عملا بی‌تفاوتی و بی‌اهمیتی به پروتکل‌ها را مقابل مردم نمایش دهند و انتظار داشته باشیم مردم بر این موازین پایبند باشند. نمی‌شود با طرح‌های خلق‌الساعه و ضربتی و بدون بررسی دقیق کارشناسی و صرفا به منظور اقدامات تبلیغاتی، تمام سیستم وزارت بهداشت را درگیر نمود و خروجی قابل توجهی بدست نیاورد. درحالیکه در همان اوایل این قبیل طرح‌ها با شکست روبرو می‌شوند ولی به دلیل‌ عدم بیان صراحت و شجاعت و شهامت نقد به آن پرداخته نمی‌شود. نمی‌شود نیروهای داوطلب را در قالب این قبیل طرح‌ها به کار گرفت و هیچگونه حق الزحمه‌ای برای آنان درنظرنگرفت و پرداختی مالی برای آنان منظور نکرد و انتظار تداوم همکاری مستمر از آنها را داشت. نمی‌شود سفرهای استانی مسئولین با حضور مثلا خودجوش آحاد مردم درحالیکه پروتکل‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود و یا ضریب ریسک ابتلا را بالا می‌برد، از مسئولین مشاهده کرد و همچنان مردم را به رعایت پروتکل‌های بهداشتی توصیه نمود. نمی‌شود در مصاحبه‌ها، برنامه‌های تلویزیونی اعم از تبلیغات و مسابقات و میزگردها و… شاهد رفتارهای متناقض و ضد پروتکل‌های بهداشتی در صداو سیما به نمایش گذاشت و از مردم خواست که موازین بهداشتی را رعایت کنند. نمی‌شود شاهد برگزاری تشییع جنازه افراد مشهور اعم از هنرمند، عالم، ورزشکار و افراد سیاسی و صاحب‌نام و… با سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی بود و گزارش خبری آن را برای ملت در صداو سیما به نمایش گذاشت و همچنان ملت را به رعایت موازین بهداشتی فراخواند. نمی‌شود در تهیه و تامین واکسن نگاه سیاسی- امنیتی را جایگزین نگاه علمی- تخصصی نمود و انتظار داشت مردم هر آنچه از سوی دولتمردان در این خصوص می‌گویند را بپذیرند و مورد شک و شبهه توسط سایر رسانه‌های خارج از کشور قرار نگیرند و اما پیشنهاداتی جهت بسیج ملی مقابله با کرونا که به شرح ذیل تقدیم می‌گردد: 

1. تمام اعضای دولت از ابلاغ و اجرای هرگونه دستورالعمل، بخشنامه و برنامه مخالف یا متناقض با مصوبات ستاد ملی کرونا منع شوند.

2. مطالبات مالی تمامی مدافعان سلامت (کلیه پرسنل بهداشتی درمانی اعم از بخش‌های محیطی و ستادی) در رابطه با کرونا (سختی کار کرونا) بدون تبعیض و بی‌عدالتی در اسرع وقت از محل صندوق توسعه ملی پرداخت شود. 

3. دریافت۱۰ ٪ از سود ماهیانه شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی نهادهای و دستگاه‌های فرهنگی و مذهبی به صورت ماهیانه و همچنین اخذ مالیات از آن مجموعه‌ها در راستای تامین منابع مالی مقابله با کرونا. 

4. کسر ۱۰ ٪ از حقوق‌های بالا در جهت کمک به تامین منابع مالی مقابله با کرونا.

5. الزام تمامی ادارات و سازمان‌های دولتی جهت مامور به خدمت نمودن ۵٪ کارکنان خود جهت انجام خدمت در دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت امور آموزشی، رهگیری و شناسایی و… ذیل برنامه‌های مقابله با کرونا در حوزه شبکه‌های بهداشت و درمان. حقوق نام بردگان از سازمان‌های مبدا تمام کمال پرداخت و حق‌الزحمه کرونا متناسب با دستورالعمل مشابه نیروهای درگیر در این رابطه از سوی دانشگاه مقصد پرداخت گردد.

6. اعزام ۳٪ از نیروهای نظامی اعم از سپاه و ارتش در هر استان به صورت مامور به خدمت جهت انجام خدمت در دانشگاه‌های علوم پزشکی جهت امور آموزشی، رهگیری و شناسایی و… ذیل برنامه‌های مقابله با کرونا در حوزه شبکه‌های بهداشت و درمان. حقوق نامبردگان از سازمان‌های مبدا تمام کمال پرداخت و حق الزحمه کرونا متناسب با دستورالعمل مشابه نیروهای درگیر در این رابطه از سوی دانشگاه مقصد پرداخت گردد.

7. الزام به دریافت مجوز از ستاد کرونا استانی جهت برگزارکنندگان برنامه‌های تلویزیونی اعم از مصاحبه، مسابقه و… و متخلفان از این دستورالعمل اعم از تهیه‌کننده و مدیر شبکه و… مشمول پرداخت جزای نقدی به نفع مقابله با کرونا خواهند شد.

8. ممنوعیت برگزاری هرگونه جلسه، تشییع جنازه و. . ، سفراستانی و…خلاف موازین و دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا و مجازات نقدی برگزارکنندگان و دست‌اندرکاران آن برنامه.

9. تامین بسته‌های حمایتی مالی از طریق منابع مالی پیشگفت و نیز کسر ۵٪ معافیت مالیاتی جهت اصناف و مشاغلی که در اثر همه‌گیری کرونا متضرر شده و در راستای برنامه‌های ستاد کرونا استانی متحمل تعطیلی می‌شوند.

10. ایجاد شعبه ویژه رسیدگی به جرائم تخطی از پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در دادگاه‌ها و اعمال مجازات‌های صرفا مالی جهت متخلفان اعم از صاحبان مشاغل و حرف.

11. ایجاد گروه مراقبت و پایش توسط نیروی انتظامی پس از سپری نمودن آموزش‌های بهداشتی جهت شناسایی موارد تخلف از پروتکل‌های بهداشتی توسط آحاد جامعه و اعمال جرائم نقدی آنان.

تبصره: منابع مالی اخذ شده تماما به یک حساب دولتی نزد بانک مرکزی واریز و مصارف آن بر اساس اسناد و مجوزهای ردیف‌های پرداختی در راستای مقابله با کرونا توسط وزیر بهداشت یا دو امضاء به اتفاق رئیس بانک مرکزی تعیین و مصرف می‌گردد. 

12. اطلاع‌رسانی عمومی جرائم اعمال شده از طریق رسانه‌ها، صداوسیما و…

13. الزام پزشکان عمومی شاغل در پست‌های مدیریتی در مجموعه‌های وزارت بهداشت به انجام حداقل یک شیفت در هفته در ساعات غیرموظفی در بخش‌های کووید-۱۹.

14. حضور ۲ نفر از اساتید متخصص در حوزه بهداشت اعم از بهداشت حرفه‌ای، محیط به عنوان عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا.

15. حضور نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در ستاد ملی مقابله با کرونا به منظور تسهیل در تصویب قوانین مربوطه در مجلس در اسرع وقت.

16. نمایش آنلاین تعداد مبتلایان و افراد فوت شده از طریق صفحات نمایشگر در مقابل دانشگاه علوم پزشکی هر استان با توجه به آمارهای اعلامی هر استان و نیز نمایش در یکی از میادین اصلی هر شهرستان.

والسلام علی من اتبع الهدی

محمدرضا سقائیان فرد

به نمایندگی از جامعه بهداشتی کشور

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز