خبرگزاری کار ایران

حمایت زیرساختی بیمه سلامت از حذف دفترچه تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۹۱۱

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت از حمایت‌های زیرساختی این سازمان از طرح حذف دفترچه کاغذی بیمه تامین اجتماعی خبر داد و گفت: سازمان‌های بیمه گر برای حذف دفترچه‌های کاغذی بیمه و نسخه نویسی الکترونیک، همکاری و هماهنگی کاملی دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، محمد مهدی ناصحی درباره طرح حذف دفترچه کاغذی بیمه تامین اجتماعی که از اول اسفند ماه اجرایی شده، افزود: این طرح از نظر زیرساختی و ارائه آموزش‌ها مورد حمایت سازمان بیمه سلامت است. 

وی ادامه داد: حذف دفترچه کاغذی بیمه براساس تکالیف قانونی بند (ج) تبصره ۱۷ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ اجرایی شده است. بر این اساس، ابزارهای الکترونیکی باید جایگزین دفترچه‌های کاغذی بیمه شود. 

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اظهار کرد: مدیران کل استانی سازمان بیمه سلامت نیز با طرح حذف دفترچه کاغذی تامین اجتماعی همکاری کامل دارند و در همین زمینه آموزش‌ها و اطلاع‌رسانی لازم برای چگونگی دریافت خدمات سلامت بدون نیاز به دفترچه کاغذی و دریافت کد HID ارائه می‌شود. 

ناصحی گفت: اجرای این تکالیف قانونی نیازمند همکاری و هماهنگی کامل میان سازمان‌های بیمه‌گر و طرف‌های قرارداد و همچنین سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های ذیربط است. 

وی اظهار کرد: حذف دفترچه‌های کاغذی در کاهش مصرف کاغذ، کاهش خطاهای نسخه‌نویسی و نسخه پیچی، نظارت بیشتر بر داروهای تجویزی بسیار موثر است و به خصوص در دوران شیوع ویروس کرونا، اهمیت این اقدام بیش از پیش بر همگان روشن شده است. 

مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد حذف دفترچه‌های کاغذی تامین اجتماعی نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی به منظور همکاری حداکثری با مراکز درمانی طرف قرارداد صدور دفترچه‌های جدید را متوقف کرده، اما دفترچه‌های موجود در دست مردم معتبر و امکان استفاده از سرنسخه پزشکان هم وجود دارد و سازمان تامین اجتماعی تعهدات قانونی را در رابطه با این نسخه‌ها می‌پذیرد. توقف صدور دفترچه‌های کاغذی تکلیف قانونی است که با همکاری مراکز درمانی طرف قرارداد در حال انجام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز