خبرگزاری کار ایران

درخواست دبیر سازمان بین‌المللی کار از نظامیان میانمار/ خشونت نظامی را در اسرع وقت متوقف کنید/ زنان کارگر باید از تعرض مصون بمانند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۷۹۱

آنتونیو گوترش خواهان توقف آزار و اذیت کارگران در میانمار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از سازمان بین‌المللی کار، نظامیان میانمار بعد از شکست در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور، دولت را به تقلب در انتخابات متهم کردند و با کودتای نظامی، قدرت را به دست گرفتند؛ در حال حاضر، این کشور با تبعات سیاسی و اقتصادی بسیاری در سطح داخلی مواجه شده است. 

بنابر گزارش‌های واصله به این نهاد بین‌المللی، نظامیان میانماری بازرسی خانه به خانه را در دستور کار خود قرار داده‌اند. به تبع این ماجرا، خوابگاه‌های کارگری صنوف مختلف در این کشور آسیایی نیز از این تفتیش ناگهانی مصون نمانده‌اند. شنیده‌های غیررسمی نشان می‌دهد، نظامیان به آزار و اذیت کارگران زن روی آورده‌اند. بسیاری از کسانی که در خوابگاه‌های اشتراکی سکونت دارند، کارگران زن مهاجری هستند که با هدف اشتغال از روستاهای دوردست به پایتخت این کشور آسیایی مهاجرت کرده‌اند. 

سازمان بین‌المللی کار از مقامات نظامی می‌خواهد تا آزار، اذیت و ارعاب علیه کارگران به ویژه زنان جوان را متوقف کنند. همچنین تمامی کارگران بتوانند حقوق خود را مثل آزادی در برگزاری اجتماعات، طلب مطالبات را در محیطی عاری از خشونت، فشار، ترس و تهدید اعلام کنند. 

آنتونیو گوترش (دبیرکل سازمان بین‌المللی کار) بار دیگر از رهبران ارتش خواسته است به درخواست‌های مردم میانمار احترام بگذارند. پایبندی به هنجارهای دموکراتیک نیز از مطالبات گوترش است که باید در سریع‌ترین زمان ممکن در میانمار اجرا شود. 

بنابر اظهارات گوترش، هرگونه اختلاف با گفتگوهای صلح‌آمیز قابلیت حل‌شدن را دارند؛ به همین دلیل، استفاده از قدرت، منسوخ است. دبیرکل سازمان بین‌المللی کار، استفاده از خشونت مرگبار در این کشور را محکوم کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز