خبرگزاری کار ایران

کارخانه تعطیل‌شده آب‌معدنی سی‌سخت و قند یاسوج احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۳۵۷۲

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) می‌گوید: تعاونی آب معدنی دنا و کارخانه قند یاسوج را به چرخه تولید بازمی‌گردانیم.

به گزارش ایلنا، محمد مخبر دزفولی در جمع خبرنگاران در یک نشست خبری  با اشاره به اینکه اولویت و محور فعالیت ستاد اجرایی فرمان امام موضوع اشتغال است، گفت: کارخانه قند یایوج وآب معدنی تعاونی شهر سی‌سخت  وکه اکثر مردم این شهر در آن عضو هستند، با همه مشکلات راه اندازی می‌شود.

مخبر گفت: ستاد اجرایی فرمان امام هر نوع فعالیتی انجام داده به صورت ایجادی بوده و کار از صفر تا ۱۰۰ توسط ستاد انجام می‌شود.

وی یادآور شد: برای راه اندازی کارخانه قند یاسوج باید موضوع توسعه فنی، مسائل حقوقی و تامین مسائل مالی را باید در نظر داشته باشیم و در صورتی این سه مورد مشکلی به وجود نیاید کارخانه قند یاسوج توسط ستاد اجرایی فرمان امام راه اندازی می‌شود.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست با اشاره به خدمات ارائه شده از طرف ستاد اجرایی فرمان امام در مناطق زلزله زده شهر سی سخت، خاطرنشان کرد: در موضوع راه اندازی کارخانه قند یاسوج با تمام توان در کنار ستاد اجرایی فرمان امام خواهیم بود و امیدواریم این کارخانه در سه ماه آینده وارد فاز اجرایی شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با توجه به سابقه مثبت ستاد اجرایی فرمان امام در ایجاد اشتغال و فعالیت‌های جهادی انتظار داریم در راه اندازی این کارخانه کمک کنید تا مجدد این کارخانه فعال و دغدغه کارگران و مردم خل شود.

نماینده بانک تجارت در این نشست اظهار داشت: برای راه اندازی کارخانه قند یاسوج با هلدینگ‌های اقتصادی وارد رایزنی شدیم و یکی از این مجموعه‌ها ستاد اجرایی فرمان امام بود.

وی گفت: کار راه اندازی کارخانه قند یاسوج با توجه به فنی بودن موضوع از عهده بانک تجارت خارج بوده و باید چنین کاری توسط یک نهاد تخصصی انجام شود.

طلایی نماینده کارگران کارخانه قند یاسوج نیز در این نشست تاکید کرد: افراد و گروه‌هایی در داخل منابع را می‌بلعند و اگر دولت‌ها دستورات و منویات مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند امروزه این همه مشکل وجود نداشت.

وی با اشاره به اقدام ساخت واکسن توسط بنیاد برکت، را برخواسته از روح ولایت‌پذیری در این نهاد انقلابی دانست و گفت: افراد انقلابی در کنار کارگران و قشر محروم و ضعیف قابل تقدیر بوده و همین سبب ایجاد روح امید در کالبد جامعه شده است.

طلایی با اشاره به اینکه کارخانه قند یاسوج در سال ۱۳۴۴ کلنگ زنی و در سال ۱۳۴۶ به بهره برداری رسید، اظهار داشت: بیش از ۹۰ درصد تجهیزات ساخت کشور بلژیک بوده و در دهه ۷۰ یکبار به بخش خصوصی واگذار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز