خبرگزاری کار ایران

افزایش مشکلات کارگران شهرداری سی‌سخت در جریان زلزله اخیر

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۵۲۲

کارگران شهرداری سی‌سخت از افزایش مشکلات خود در جریان زلزله چند روز گذشته شهر سی‌سخت خبر دادند.

جمعی از کارگران شهرداری سی‌سخت در کهکیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: در حال حاضر که چندین روز از زلزله سی‌سخت می‌گذرد ما کارگران با از دست دادن سرپناه، جدا از وضعیت بد معیشتی در بدترین شرایط موجود گذران می‌کنیم.

یکی از کارگران افزود: علارغم مشکل بی‌پولی که در نتیجه ۱۰ ماه طلب مزدی برای ما کارگران و خانواده‌هایمان بوجود آمده، زلزله اخیر مشکلاتمان را چند برابر کرده و جز تعداد معدودی که چادر دریافت کرده‌اند، مابقی سرپناهی برای خود و خانوادهایشان ندارند.

او با بیان اینکه هم اکنون ۸۷کارگر شاغل در شهرداری سی‌سخت مشغول خدمت‌رسانی به مردم در کنار سایر امدادگران هستند، افزود: دغدغه اصلی همه ما همانند سایر مردم شهر ایجاد سرپناهی موقت برای خود و خانوادهایمان است.

به گفته وی؛ کارگران شهرداری سی‌سخت بیشتر از هر زمانی نیازمند وصول طلب‌های مالی خود برای ایجاد سرپناه و تامین خوراک و آذوقه برای خود و خانواده‌هایشان هستند.

او گفت: امدادگران کمک‌های خوبی به مردم می‌کنند اما ناهماهنگی‌ها موجب می‌شود زمینه سوءاستفاده برخی افراد فراهم شود تا این کمک‌ها به اندازه مورد نیاز افراد مستحق و آواره نرسد. به عنوان نمونه به نظر می‌رسد چادر به اندازه کافی کمک‌رسانی شده اما به دلیل فرصت‌طلبی برخی افراد، به اندازه کافی در اختیار مردم قرار نمی‌گیرد.

او در ادامه اضافه کرد: به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی روال پرداخت حقوق ما کارگران شهرداری سی‌سخت همانند ماه‌ها و سال‌های گذشته باشد. ما کارگران نمی‌دانیم با این گرانی‌ها و تورم، چگونه باید هزینه‌های سنگین زندگی خود را در شرایط بی‌سرپناهی زلزله تامین کنیم؟ از چه کسی قرض بگیریم و چه زمانی می‌توانیم این قرض‌ها را بازپرداخت کنیم؟

به گفته این کارگر، مشخص نیست شهرداری چه زمانی قصد دارد مطالبات مزدی کارگران را تسویه نماید: آخرین حقوقی که دیافت کرده‌ایم یک ماه پیش بود که مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری می‌شد.

او گفت: آسیبی که زلزله به بخش‌های مختلف وارد کرده بی‌شک به افزایش میزان بیکاری در مناطق سی‌سخت می‌انجامد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز