خبرگزاری کار ایران

پرداخت بیمه بیکاری کرونا به ۶۷۰ هزار نفر/ ۶۲ هزار نفر موفق به دریافت مقرری نشدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۲۰۹۳

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت مقرری بیمه بیکاری کرونا به ۶۷۰ هزار نفر در کشور انجام شده و پیگیری‌ها جهت پرداخت به مابقی افراد نیز در حال انجام است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان لرستان، مسعود بابایی در جلسه پیگیری مشکلات شرکت عظیم خودرو و کارخانه سیلیکون متال شهرستان بروجرد که در دفتر مقصودی نماینده مجلس شورای اسلامی برگزار شده بود اظهار کرد: تبعات ناشی از کرونا در حوزه کسب و کار خسارت‌هایی را وارد کرد که با شیوع بیماری در کشور ۷۳۰ هزار نفر از بیمه شدگان شغل خود را از دست دادند. 

وی اضافه کرد: از این تعداد ۶۷۰ هزار نفر مقرری دریافت کردند و ۶۲ هزار نفر با ۹۲ میلیارد تومان هنوز موفق به دریافت تسهیلات نشده‌اند که می‌طلبد پرداخت این تسهیلات تسریع شود. 

بابایی اظهار کرد: از ابتدای خرداد ماه ۲۲۰ هزار نفر به دلیل کرونا بیکار شدند که ۱۱۰ هزار نفر مقرری دریافت کرده و در مجموع ۱۶۰ هزار نفر تعیین تکلیف شدند. 

وی بیان کرد: ۱۱۴ هزار نفر با درخواست‌هایشان موافقت نشده که برای رفع نقص ارجاع داده شدند. 

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به واحدهای مشکل دار تولیدی در کشور اضافه کرد: تا پایان آذر ماه یکهزار و ۲۱ واحد تولیدی مشکل دار با ۱۱۳ هزار و ۹۹۰ کارگر در کشور شناسایی شدند. 

بابایی اظهارکرد: در لرستان ۳۲ واحد تولیدی مشکل دارند و ۲ واحد بحرانی شناسایی شد، که پیگیری‌ها برای رفع مشکل این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: شرکت سیلیکون متال یکی از شرکت‌های ویژه است و با توجه به درصد خلوص سیلیسی که دارد و این پتانسیل در شهرستان است، پیگیری‌هایی صورت گرفته که تاکنون ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته ولی الان ضرورت تزریق ۲۰۰ میلیارد بابت سرمایه ثابت و برای راه اندازی فاز اول نیاز است که با اعلام شرکت و تعیین بانک عامل در سطح ملی پیگیری می‌کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز