خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران پروژه‌ای "پتروشیمی ایلام" در اعتراض به شیوه‌نامه جذب/ فرماندار چوار: اجرای شیوه‌نامه به تعویق افتاد

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۱۹۵۸

گروهی از کارگران پروژه‌ای شرکت پتروشیمی ایلام در اعتراض به مفاد شیوه نامه جذب، امروز (یکشنبه، ۳ اسفند) مقابل این شرکت تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از کارگران پروژه‌ای شرکت پتروشیمی ایلام در اعتراض به مفاد شیوه‌نامه جذب، امروز مقابل این شرکت تجمع کردند. 

تعداد معترضان حدود ۱۰۰ نفر بود. بیشتر آن‌ها اهالی شهرستان «چوار» هستند؛ شهرستانی که همجوار با محل این استقرار تاسیستات این شرکت است. این گروه از کارگران به صورت ۱۵ روزه به عنوان جوشکار و فیتر (نیروی فنی) در مجتمع الفین این شرکت مشغول به کار هستند. آن‌ها می‌گویند که بر اساس قانون نفت، ساکنان مناطق همجوار صنایع باید در اولویت جذب باشند. 

به گفته‌ی معترضان مطابق شیوه نامه‌ی جدید، تنها آن گروه از کارگران جذب می‌شوند که در ۶ ماه اول سال ۹۹، حداقل ۱ ماه سابقه بیمه‌پردازی داشته باشند؛ در حالی که کار به شکل پروژه‌ای انجام می‌شود و بسیاری از آن‌ها در بازه‌ی زمانی مدنظر در محل کار حضور نداشتند. 

حضور کارگران پروژه‌ای در محل کار، بر اساس درخواست واحدهای مربوطه انجام می‌شود اما عرفا کارگران باید ۱۵ روز از ماه را در محل کار حاضر باشند و ۱۵ روز دیگر را استراحت کنند یا برای خود شغل دیگری مهیا کنند. 

به گفته‌ی معترضان در شیوه نامه‌ی جدید حدود ۳۰۰ نفر جذب می‌شوند که اگر بنابر جذب بومیان واجد شرایط باشد، از این تعداد حدود ۱۰۰ نفر بومیانی هستند که از ۱۰ تا ۱۵ سال پیش در این شرکت مشغول به کار بودند و به نوعی از بانیان تاسیس این شرکت، محسوب می‌شوند. 

کارگران پروژه‌ای پتروشیمی ایلام در همین حال می‌گویند: «به دلیل اینکه از هفته‌های گذشته اعتراض خود را آغاز کرده‌اند، شرکت گروهی کارگر را از استان‌های همجوار ایلام به عنوان جایگزین آن‌ها به استان آورده است.» 

کارگران پروژه‌ای خواهان اصلاح وضعیت جذب خود به عنوان کارگر قراردادی هستند و می‌گویند که این شیوه نامه باید شرایط ورود آن‌ها را تسهیل کند؛ البته کمالوند، فرماندار چوار به ایلنا گفت که کمیسیون کارگری به تازگی مصوب کرد که کارگران ۱۵ روزه کماکان به کار مشغول باشند تا کار خود را از دست ندهند. 

به گفته‌ی وی؛ کمیسیون کارگری همچنین مصوب کرد که اجرای شیوه نامه‌ای که مطابق با آن تعدادی جذب می‌شوند، به دلیل ایرداتی که در کمیسیون کارگری به آن وارد شد، به تعویق بیفتد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز