خبرگزاری کار ایران

محرومیت بخش قابل ملاحضه‌ای از جمعیت سیستان و بلوچستان از بیمه تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۰۶۸۶

بخش قابل ملاحظه‌ای از جمعیت استان سیستان و بلوچستان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند؛ چراکه به گفته مدیر درمان تامین اجتماعی این استان، بر اساس آخرین سرشماری از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت استان، ۸۰۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد، بیمه دارند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، محمد حسین اباذری، گفت: بر اساس آخرین سرشماری از ۲ میلیون و ۷۷۵ هزار و ۱۴ نفر جمعیت استان، ۸۰۰ هزار نفر معادل ۳۰ درصد این جمعیت زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

از اول اسفند چاپ و ارائه دفترچه‌های بیمه تامین اجتماعی متوقف و خدمات تامین اجتماعی با شماره ملی و به صورت الکترونیک ارائه می‌شود. 

وی بیان کرد: با توجه به هم‌زمانی طرح خدمات الکترونیک با شیوع ویروس کرونا، این طرح در این زمینه نیز توانست مشکل گشا باشد. 

مدیر درمان تامین اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۹۵ درصد پزشکان در مراکز خصوصی استان نسخه الکترونیک ارائه می‌دهند و در بحث استحقاق درمان نیز در شرایطی که اینترنت قطع شود این کار توسط پزشکان انجام و نسخه ارائه می‌شود. 

اباذری اظهار کرد: یکی از مباحث قابل طرح در دولت الکترونیک خدمات درمانی بوده که در برنامه پنجم و ششم توسعه اقتصادی کشور به این نکته اشاره شده است. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان تصریح کرد: برای اجرای طرح حذف دفترچه‌های تامین اجتماعی نیازمند زیرساخت‌های لازم بودیم که خوشبختانه سازمان تامین اجتماعی توانست در این زمینه اقدام لازم را انجام دهد و در دوران کرونا به مردم کمک کند. 

اباذری با اشاره به اجرای طرح نسخه الکترونیک دفترچه‌های تامین اجتماعی افزود: ممکن است در مراکز طرف قرارداد تامین اجتماعی کار مقداری سخت‌تر شود چراکه شاید زیرساخت‌های لازم در مراکز طرف قرارداد وجود نداشته باشد. 

وی خاطرنشان کرد: وقتی فرد بیمار وارد مطب شود پزشک هیچ دفترچه‌ای از او نمی‌گیرد و داروی وی در نسخه الکترونیک نوشته خواهد شد که این فرد با مراجعه به داروخانه داروهای مورد نظر را دریافت می‌کند. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان تصریح کرد: در بخش درمان مستقیم در مراکز تامین اجتماعی هم‌اینک از سه سال پیش هیچ دفترچه‌ای پذیرش نمی‌شود و تنها با یک کارت ملی در هر شهر و روستایی از کشور خدمات درمان درمانی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز