خبرگزاری کار ایران

بهانه‌های کارفرمایان و فرار از محاسبات سبد/ آیا مزد ۱۴۰۰ قبل از پایان سال تعیین می‌شود؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۷۰۳

دوشنبه هفته آینده، پنجمین جلسه کمیته دستمزد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تا انتهای بهمن، چهار جلسه رسمی کمیته دستمزد با موضوع مزد ۱۴۰۰ برگزار شده اما هنوز خبری از برگزاری جلسات شورایعالی کار و چانه زنی رسمی بابت دستمزد ۱۴۰۰ نیست؛ سوال اینجاست که آیا مزد ۱۴۰۰ قبل از پایان سال تعیین می‌شود؟

به گفته نمایندگان کارگری، قرار است دوشنبه هفته آینده، جلسه بعدی کمیته دستمزد برگزار شود؛ اما با توجه به‌عدم ورود به محاسبات سبد معیشت و تعلل دولتی‌ها و کارفرمایان، چشم‌انداز مذاکرات روشن نیست.

مدتی است داده‌های تورمی دی ماه آماده و اعلام شده اما کارفرمایان با ادعاهای واهی از قبیل تغییر اندازه خانواده‌های کارگری، مجرد بودن بخشی از کارگران یا لزوم سهم‌پذیری دولت در سبد، از محاسبات سبد طفره رفته‌اند؛ این اوضاع، موجب نگرانی کارگران شده است و نمایندگان کارگری ابراز امیدواری می‌کنند در جلسه دوشنبه هفته آینده، عاقبت محاسبات سبد معیشت انجام شده و توافق نهایی بر سر رقم سبد حاصل شود چراکه باید هرچه سریعتر، رقم نهایی سبد به شورایعالی کار ارجاع داده شود.

نمایندگان کارگری با انتقاد از تعلل و اهمال دولت و کارفرمایان می‌گویند: دیگر وقتی نمانده؛ پایان سال نزدیک است و باید جلسات رسمی شورایعالی کار هرچه سریعتر برگزار شود تا بتوانیم قبل از پایان سال ۹۹، در ارتباط با دستمزد ۱۴۰۰ به نتیجه برسیم.

آن‌ها می‌گویند: محاسبه سبد معاش ۱۴۰۰ دشوار نیست اما علیرغم اینکه دستور کار کمیته مزد، محاسبه سبد است، تا امروز این مهم به سرانجام نرسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز