خبرگزاری کار ایران

نارضایتی کارگران ارتاول تایر تاکستان از وضعیت معیشتی/ طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجرا کنید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۶۵۸

منابع کارگری در کارخانه «ارتاول تایر» تاکستان از مصائب کارگران شاغل در این واحد تولیدکننده نخ تایر خبر می‌دهند. آنها خواستار اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل هستند.

منابع کارگری در کارخانه « ارتاول تایر» تاکستان در تماس با خبرنگار ایلنا می‌گویند: کارگران کارخانه تارتاول تایر تاکستان که به نام «نخ تایر رازی» نیز شهرت دارد، از میزان درآمد خود که نزدیک به حداقل حقوق است و دریافتی ماهانه‌شان کفاف معاش زندگی‌شان را نمی‌دهد، گلایه‌مند هستند.

به گفته آنان، کارگران ارتاول تایر ماهانه همان حقوق که هر ساله شورای عالی کار مصوب می‌کند را به موقع دریافت می‌کنند اما این رقم باتوجه به افزایش روزانه قیمت بسیاری از اقلام مصرفی و غذایی بسیار ناچیز است.

این کارگران که پیگیر وضعیت افزایش دستمزد خود و همکارانشان هستند، در ادامه می‌گویند: جدا از وضعیت دستمزد که رضایت‌بخش نیست، کمک مزایای معیشتی نیز به کارگران داده نمی‌شود.

آنان می‌گویند: غیر از بحث دستمزد ناکافی، به دنبال اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در این واحد تولیدی هستیم.

به گفته کارگران این کارخانه؛ اصرار آن‌ها به این دلیل است که در قانون کار بر الزامی بودن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر تاکید شده است.

طبق اظهارات کارگران این واحد تولیدی؛ مسکوت ماندن اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در مورد جمعیت ۱۰۰نفری کارگران باعث شده که درآمد مزدبگیران این کارخانه در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی بماند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز