خبرگزاری کار ایران

اعتراض روز چهارشنبه بازنشستگان کارگری به اوضاع بد معیشتی و تبعیض‌ و تضادهاست/ تا فریاد نزنیم حق مان را نمی‌دهند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۵۴۴

اعضای کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان ری حمایت خود را همزمان با فراخوان اتحادیه پیشکسوتان کارگری برای همراهی با سایر بازنشستگان برای حضور در تجمع روز چهارشنبه در مقابل ساختمان مجلس اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری و عضو پیشکسوتان جامعه کارگری کشور) در ارتباط با دور جدید فراخوان اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برای اعتراض در مقابل ساختمان مجلس گفت: اعتراض همزمان بازنشستگان و پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در انتقاد به اوضاع نامناسب معیشتی و تبعیض‌های موجود میان بازنشستگان تامین اجتماعی و بازنشستگان کشوری و لشکری است و اعضای کانون بازنشستگان شهرستان ری با حضور حداکثری در این تجمع حضور خواهند یافت.

در ادامه سیدمرتضی اطیابی (عضو هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان ری) در ارتباط با مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: شرایط را درک می‌کنیم و سالهاست که به خاطر مصالح نظام و کشور سکوت کرده‌ایم اما مسئولان هیچ اقدامی انجام نمی‌دهند. پاسخ یک عمر تلاش ما در سنگر تولید و خودکفایی؛ زندگی زیرخط فقر و شرمندگی نیست! ما اهل تجمع و اعتراض نیستیم اما وقتی جانمان به لب رسیده، چاره‌ای جز اعتراض و بیان مشکلاتمان نداریم.

همچنین سیدرضی فاطمی (عضو دیگر هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان ری) با اشاره به شرایط اسفبار بازنشستگان تامین اجتماعی و بی‌توجهی مسئولان در سالهای اخیر، گفت: اگر مسئولان ادعای صداقت دارند به جای شعاردادن به داد بازنشستگان برسند؛ کدام مدیری در نظام‌جمهوری اسلامی در این اوضاع اسفناک اقتصادی می‌تواند با ۲تا ۳ میلیون تومان یک خانوار را مدیریت کند؟ مگر مسئولان دراین کشور زندگی نمی‌کنند؟

قاسم روحانی نسب (عضو پیشکسوتان جامعه کارگری شهرستان ری) نیز در ارتباط با تجمع روز چهارشنبه بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: دولت ماه‌هاست که در بوق و کرنا کرده که طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان را اجرایی کرده است و همه فکر می‌کنند که مثل بازنشستگان کشوری و لشکری؛ دریافتی ما افزایش آنچنانی پیدا کرده درحالی که اینگونه نیست و اوضاع ما پس از ۳۰ سال کار و تلاش رقت‌بار است. پیشنهاد می‌کنم دولت در ازای وضعیتی که پیش آورده و قیمت‌ها را چندین ده درصد بالا برده و از طرفی درمقابل شرایطی که برای بازنشستگان ایجاد کرده به بازنشستگان تامین اجتماعی و مستمری بگیران و ازکارافتادگان، مدال لیاقت وقهرمانی اعطا کند.

قاسم جودکی (عضو دیگر هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان ری) ضمن دعوت از کانون‌های بازنشستگی در تهران و تمامی استانها برای حضوری فعال در تجمع روز ۲۹ بهمن ماه سال جاری گفت: فریاد نزنیم حق‌مان را نخواهند داد.آنانی که می‌دانند بازنشستگان تامین اجتماعی درچه وضعیتی هستند و کاری نمی‌کنند باید در پیشگاه الهی شرمنده باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز