خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دریافتی ۲۱ برابری از مرز بی‌عدالتی گذشته/ وضعیت زندگی کارگران مشخص است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۹۳۷۵

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان تصریح کرد: وقتی مسئولان مدعی هستند در تامین معیشت خود مشکل دارند، توصیف وضعیت کارگران مشخص است.

عباس کاربخش (دبیر اجرایی خانه کارگر کرمان) درباره مشکلات کارگران این استان گفت: تمام کارگران شاغل در کارگاه‌های بزرگ و کوچک استان از وضعیت خود احساس نارضایتی می‌کنند. وضعیت اقتصادی موجود و افزایش افسارگسیخته نرخ تورم بر کیفیت زندگی تاثیر گذاشته و آن‌ها از این وضعیت احساس نگرانی می‌کنند. 

وی گفت: تمامی گروه‌های کارگری نسبت به دریافتی خود انتقاداتی وارد می‌کنند. دستمزد برخی از کارگران زیاد است و در هر ماه حدود ۸ میلیون تومان مزد دریافت می‌کنند با تمام این تفاسیر، احساس نارضایتی می‌کنند. وقتی دریافت‌کنندگان این مبالغ ناراضی هستند، وضعیت حداقل‌بگیرها آشکار و روشن است. 

دبیر اجرایی خانه کارگر توضیح داد: ۶ بهمن ماه، به همراه گروهی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی، مقابل سازمان برنامه و بودجه استان کرمان به نشانه اعتراض تجمع کردیم. جعفر رودری (رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان) در میان معترضان حاضر شد و در حمایت از بازنشستگان، نسبت به وضعیت موجود انتقاداتی وارد کرد. 

کاربخش افزود: آقای رودری پدر خود را از اعضای بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور معرفی و دریافتی پدر خود را ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد. او همچنین معتقد بود، حقوقش پاسخگوی نیازهای زندگی نیست و برای این تامین معیشت خود دچار مشکل است. 

او ادامه داد: مجلس شورای اسلامی، حقوق چندین میلیونی برای مسئولان کشوری و لشگری در نظر گرفته است. دریافتی آن‌ها ۲۱ برابر دستمزد یک کارگر حداقل بگیر است. این اختلاف در دریافتی، نه تنها منطقی نیست بلکه ناعادلانه نیز هست. اگر مدیران کشوری در تامین معیشت خود دچار مشکل می‌شوند، تکلیف کارگران مشخص است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز