خبرگزاری کار ایران

توقف چاپ دفترچه بیمه از ابتدای اسفند/ دفترچه‌های در اختیار مردم معتبر است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۹۳۲

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: مطابق با وعده اعلام شده و برنامه‌ریزی صورت گرفته انتشار و توزیع دفترچه‌های کاغذی از ابتدای اسفند متوقف می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، امیرعباس منوچهری در جلسه هفتگی بررسی میزان پیشرفت برنامه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران ستادی و مدیران درمان تأمین اجتماعی استانها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: استناد بیمه‌های تکمیلی به برگ سوم دفترچه‌ها یکی از ابهامات بود که با همکاری بیمه مرکزی برطرف شد و براساس ابلاغ بیمه مرکزی به بیمه‌های تکمیلی نیازی به ارائه گواهی کاغذی توسط مردم نخواهد بود. 

وی همکاری داروخانه‌ها و پزشکان برای توقف چاپ دفترچه‌های کاغذی را بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: با سازمان نظام پزشکی و انجمن داروسازان درباره اجرای موفقیت‌آمیز این برنامه مهم درحال همکاری هستیم و اطمینان داریم که تمامی اجزای نظام سلامت برای پیشبرد این طرح بسیار مهم با سازمان تأمین اجتماعی همکاری خواهند کرد. 

معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی برنامه توقف انتشار و توزیع دفترچه‌‎های کاغذی را با حذف کامل این دفترچه‌ها متفاوت عنوان کرد و گفت: بعد از اول اسفند نیز دفترچه‌های کاغذی دراختیار بیمه شدگان تأمین اجتماعی معتبر خواهد بود و پزشکان و داروخانه‌ها می‌توانند از اوراق دفترچه‌ها، سربرگ پزشک و یا سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی استفاده کنند. 

منوچهری توقف انتشار دفترچه‌های کاغذی را برنامه‌ای مجزا از طرح نسخه الکترونیک و البته گام مهمی در تحقق این برنامه دانست و گفت: هدف نهایی ما در سازمان تأمین اجتماعی استقرار کامل سامانه نسخه‌نویسی الکترونیکی است که با همه توان در حال پیشبرد آن هستیم و از تمام ظرفیت‌های فنی ممکن برای تحقق این برنامه استفاده می‌کنیم. 

وی ادامه داد: عدم نیاز به تمدید اعتبار دفترچه‌ها و همچنین توقف انتشار دفترچه کاغذی و فراهم شدن امکان استفاده از سربرگ پزشکان به منظور طی کردن دوران گذار از نسخه‌نویسی سنتی به نسخه‌نویسی الکترونیک درحال اجرا هستند. 

در این جلسه همچنین تعدادی از مدیران ستادی و مدیران درمان تأمین اجتماعی استانها نیز به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز