خبرگزاری کار ایران

تشریح نحوه غربالگری بیماری‌های مزمن بازنشستگان تامین اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۸۵۱۱

در دیدار مدیر درمان تامین اجتماعی قزوین با رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، نحوه غربالگری بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در زمینه بیماری‌های فشار خون، دیابت و چربی خون تشریح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، محمد صادق بابایی اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت مستمری بگیران و بازنشستگان کهنسال سازمان تامین اجتماعی رو به افزایش است، در این طرح برای شناسایی مستمری بگیران و بازنشستگان سالمند که دارای بیماری‌های مزمنی مانند فشارخون، چربی خون و دیابت هستند و از آن‌ها اطلاعی ندارند، اقدام شده و نسبت به کنترل این بیماری‌ها پیگیری لازم انجام و در صورت لزوم ارجاع به متخصص را در دستور کار قرار می‌گیرد. 

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قزوین در بیان جزئیات این طرح افزود: ابتدا بازنشستگان بر اساس شرایط سنی و شاخص‌های تعیین شده توسط کانون‌های بازنشستگان معرفی می‌شوند و پس از آن پذیرش درمانگاه ضمن تماس با بازنشستگان و دعوت جهت حضور آن‌ها در درمانگاه جهت تشکیل پرونده و ثبت اطلاعات درمانی آنان اقدام می‌نماید. 

وی ادامه داد: پس از ثبت اطلاعات، ویزیت کامل غربالگری بازنشستگان از نظر بیماری‌های مزمن و گرفتن شرح حال کامل بازنشستگان آغاز و آزمایشات لازم در این خصوص انجام می‌شود و اگر افراد در این زمینه دچار مشکل باشند، آزمایشات تکمیلی توسط پزشک مجدداً انجام شده و مستمری بگیران و بیمه‌شدگان سالمندی که مشکلی نداشته باشند هر شش ماه یکبار نسبت به انجام آزمایشات اقدام می‌کنند. 

بابایی گفت: این طرح در ابتدا به صورت پایلوت در درمانگاه شهید بهشتی جهت بیمه شدگان سالمند این درمانگاه عملیاتی خواهد شد و پس از موفقیت این طرح در کل مراکز درمانگاهی به اجرا درخواهد آمد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز