خبرگزاری کار ایران

چهارمین دوره مسابقات قرآنی فجر به پایان رسید

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۶۶۹۰

چهارمین جشنواره قرآنی فجر صبح امروز (سه‌شنبه ۲۱ بهمن) به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره قرآنی فجر با حضور علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) و فاطمه ذوالقدر (نماینده سابق مردم تهران در مجلس) در دانشگاه علمی کاربردی خانه کارگر برگزار شد. 

محجوب در این مراسم گفت: من از تمام افرادی که در برگزاری این دوره از مسابقات قرآنی با خانه کارگر همکاری کردند، تشکر می‌کنم. شرکت‌کنندگان نیز با وجود ویروس منحوس کرونا، حضوری چشمگیری در چهارمین دوره مسابقات قرآنی داشتند که این موضوع را ارج می‌نهم و از آن‌ها قدردانی می‌کنم. قرآن، معلم و راهنمای واقعی انسان‌هاست. با توجه به این مهم، باید قرآن را رهنمون خود قرار دهیم. 

وی درباره شرکت‌کنندگان توضیح داد: زنان حدود ۶۰ درصد از شرکت‌کنندگان را تشکیل دادند. ۴هزار نفر، متقاضی شرکت در مسابقات بودند که این استقبال، نشان از احترام و توجه به کتاب آسمانی است. پس از شیوع کرونا، تصمیم به برگزاری مسابقات تدبر در قرآن گرفتیم. 

دبیرکل خانه کارگر از حضار در مراسم پایانی خواست: خانه کارگر جزو ستاد اجرایی راهپیمایی روز ۲۲ بهمن است. به دلیل ویروس کرونا، راهپیمای سال جاری به صورت خودرویی برگزار خواهد شد. من از شما درخواست می‌کنم در این روز، حضوری پرشور داشته باشید. 

محمدصادق محسنی کبیر (دبیر چهارمین دوره جشنواره قرآنی فجر) درباره این دوره از مسابقات توضیح داد: سال ۹۶، نخستین دوره مسابقات را در شهر تهران برگزار کردیم. سپس تغییراتی در ساختار مسابقات ایجاد کردیم یعنی دومین و سومین دوره از مسابقات را در سطح استان تهران برگزار کردیم. به لطف خدا، چهارمین دوره از مسابقات در سطح کشور برگزار شد و با استقبال جامعه کارگری همراه بود. 

او ادامه داد: ۳۰۸۰ نفر در چهارمین دوره مسابقات قرآنی شرکت کرده‌اند. به دلیل اینکه سطح بالای کیفی شرکت‌کنندگان، انتخاب نفرات برتر برای داوران بسیار سخت بود. ۳۸۴ شرکت‌کننده در بخش حفظ حضور داشتند که ۹۰ نفر آن‌ها با کسب حداکثر امتیازها به فینال رقابت‌ها رسیدند. 

دبیر این دوره از مسابقات تشریح کرد: ذکر صلوات بخش جدیدی از مسابقات است که در این دوره برگزار شد. جناب آقای محجوب بر ذکر صلوات بسیار تاکید دارند و برای برگزاری این بخش از مسابقات پافشاری کردند. صلوات شعار اسلام و شیعه است و باید این موضوع را ترویج دهیم. 

وی توضیح داد: پراکندگی شرکت‌کنندگان از استان‌های مختلف چشم‌نواز بود و این موضوع برای خانه کارگر ارزشمند است. استان‌های تهران، خراسان رضوی و آذربایجان شرقی به ترتیب بیشترین شرکت‌کنندگان را داشتند. 

ذوالقدر نماینده سابق مردم تهران نیز در آیین اختتامیه گفت: من ایام دهه فجر را گرامی می‌دارم و روز زن را به زنان حاضر در این مراسم تبریک می‌گویم. طبق هر سال، جشنواره قرآنی فجر به مدد خانه کارگر با حضور گسترده مردم برگزار شد. 

او ادامه داد: اگرچه جامعه درگیر ویروسی به نام کروناست اما این چهارمین دوره شوری و هیجانی متفاوتی داشت. استقبال از این مسابقات نشان می‌دهد، خانواده‌های ایرانی به تربیت قرآنی توجه می‌کنند. قرآن چراغی روشن و رهنمون انسان‌هاست. تمام آحاد جامعه باید به کتاب آسمانی اسلام یعنی قرآن مجید توجه کنند. قرآن علاوه بر درس‌های خود، به انسان‌ها صبر و استقامت می‌آموزد. 

برگزیدگان چهارمین دوره مسابقات قرآنی فجر، جوایز خود را از علیرضا محجوب و فاطمه ذوالقدر دریافت کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز