خبرگزاری کار ایران

مفقود شدن ۱۵۰ کارگر بر اثر رانش یخچال طبیعی در هند/ ۱۰ نفر کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۹۷۸

رانش یخچال طبیعی در شمال کشور هند، موجب مفقود شدن دست‌کم ۱۵۰ کارگر شاغل در پروژه ساخت یک سد شد.

به گزارش ایلنا، رسانه‌های هند اعلام کرد: از روز گذشته حرکت یک یخچال طبیعی در رشته کوه هیمالیا باعث صدمه دیدن یک سد و وقوع سیل عظیم در منطقه چامولی واقع در ایالت اوتراکند شد که در این سانحه ۱۰ نفر از افراد محلی کشته وحدودا ۱۵۰ کارگر که مشغول کار بر روی سد بودند مفقود شدند.

اوم پراکاش سروزیر ایالت اوتارکند گفت: این حادثه به سرعت اتفاق افتاده و فرصت کافی برای اخطار به افراد وجود نداشته است.

وی افزود: احتمالا ۱۰۰ تا ۱۵۰ نفر در این حادثه کشته شده‌اند. هنوز آمار دقیق مشخص نشده است.

ایالت اوتراکند به دلیل نزدیک بودن به رشته کوه‌های بلند هیمالیا همیشه شاهد سیل، رانش زمین و بهمن بوده است. فعالان محیط زیست در هند از ساخت سد بر روی رودخانه‌ها در این ایالت انتقاد کرده‌اند.

نیروهای امداد و نجات برای کمک به افراد به منطقه اعزام شده‌اند. نیروهای هوایی و زمینی هند در ایالت اوتراکند نیز به حالت آماده باش درآمده‌اند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند ضمن ابراز تاسف از وقوع این حادثه اعلام کرد: تمام نیروهای دولتی و نظامی هند برای کمک به حادثه دیدگان آماده هستند و در منطقه حضور دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز