خبرگزاری کار ایران

یزدان نیک:

فرسودگی پرستاران با کمبود نیروی انسانی/ کمبود پرستار معضل مزمنی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۹۲۹

عضو شورای عالی نظام پرستاری گفت: کمبود نیروی پرستاری معضل مزمنی است که سالها وجود داشته و سبب شده سیستم درمانی کشور دچار مشکلات زیادی بشود.

به گزارش ایلنا به نقل از سازمان نظام پرستاری، احمدرضا یزدان نیک گفت: بحران کووید ۱۹ یک بحران فراگیر جهانی است و در عرض یک سالی که از شیوع این ویروس می‌گذرد، مطالعات و پژوهش‌های زیادی صورت گرفته است. در آغاز بحران کووید ۱۹و در زمانی که این بیماری هنوزناشناخته بود و اطلاعات درستی از این ویروس در دست نبود؛ سبب گردید جامعه در ابتدا مواجه این بیماری با ترس بزرگی روبه رو شوند و علاوه بر استرسی که در ابتدای بیماری وجود داشت مبتلا شدن عده‌ای از پرستاران به کرونا، دوری از خانواده و از دست دادن همکاران پرستارشان باعث شد آسیب روحی و روانی زیادی در راه مبارزه با این بیماری به این عزیزان تحمیل شود. 

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: پرستاران علاوه بر آسیب روحی که در این زمینه محتمل شده‌اند، آسیب جسمی پایداری را نیز داشته‌اند برای مثال برخی پرستاران دچار بیماری ریوی، خستگی مفرد و… شده‌اند، که نیاز است مورد برسی قرار گیرد. 

یزدان نیک در خصوص توجه به مطالبات پرستاران افزود: نیروهای پرستاری در این روزهای کرونایی که در خط مقدم مبارزه با این بیماری هستند، به شدت خسته و فرسوده شده و نیاز به حمایت روحی دارند و بهترین خدمت به پرستاران، توجه به خواسته‌های معقول آن‌ها برای بالا بردن انگیزه خدمت باشد. پس نیاز است به خواسته قانونی و برحق این عزیزان توجه شود و در جهت اجرایی شدن این مطالبات اقدام سریعی صورت گیرد. 

وی در خصوص نیروهای شرکتی گفت: نیرو‌های شرکتی پرستاری در بحران کرونا در بیمارستان‌ها در حال خدمت‌رسانی هستند، نیاز است امنیت شغلی این نیروها تامین شده و هرچه سریع‌تر تبدیل وضعیت برای آن‌ها صورت گیرد تا مساوت و عدالت برقرار گردد. 

عضو شورای عالی نظام پرستاری در خصوص کمبود نیرو بیان کرد: کمبود نیروی پرستاری معضل مزمنی است که سال‌ها وجود داشته و سبب شده سیستم درمانی کشور دچار مشکلات زیادی بشود، کمبود نیروی پرستاری در دوران کرونا نمود بیشتری پیدا کرد و این کمبود نیرو انسانی سبب شد پرستاران رو به فرسودگی و خستگی بروند. 

یزدان نیک در انتها خاطرنشان کرد: از مردم در خواست می‌شود به توصیه‌های ستاد ملی کرونا توجه کنند و از تجمع غیرضروری بپرهیزند تا باعث انتقال بیماری و گسترش این ویروس نشوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز