خبرگزاری کار ایران

تجمع نمایندگان کارگران هپکو مقابل وزارت کار و تامین اجتماعی/ بازهم فرصت‌سوزی و احاله‌ی کار به دولت بعدی؟!

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۵۰۰۶

نمایندگان کارگران هپکو به تهران آمدند و مقابل وزارت کار و تامین اجتماعی دست به اعتراض زدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز (هجدهم بهمن ماه) تعدادی از کارگران هپکو به نمایندگی از جانب همکاران خود به تهران آمدند و مقابل تامین اجتماعی و وزارت کار جمع شدند.

این کارگران می‌گویند: امروز دوباره و برای چندمین بار به نمایندگی از کارگران شریف شرکت هپکو، تلاش داریم صدای خود را به گوش مسئولان ذیربط برسانیم؛ این بار مقابل سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار و مجلس حضور پیدا کردیم و خواستار تسریع وعده‌های داده شده مسئولان هستیم. ما کارگران بعد از گذشت ۴۲ سال از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی و خسته از وعده‌های پوشالی برخی مسئولان لیبرال و غربزده، با تمام وجود و تا آخرین قطره ‌خون بر سر آرمانهای نظام جمهوری اسلامی ایستاده‌ایم.

آنها می‌گویند: سهام بلوکی شرکت هپکو بعد از کش و قوس‌های فراوان از مرداد ماه سال جاری به سازمان تامین اجتماعی انتقال یافت و مقرر شده بود که دولت بحث تهاتر بدهی‌های هپکو را حل نماید اما متاسفانه بارها و بارها از زبان برخی مسئولین می‌شنویم که در حال پیگیری هستند و جلسات متعددی نیز در این خصوص برگزار شده اما تاکنون حاصلی برای این مجموعه بزرگ و استراتژیک نداشته است. در شرایطی که تمامی حساب‌های بانکی شرکت به دلیل بدهی‌ای که نمی‌دانیم بخشی اعظم آن چگونه و از کجا به وجود آمده است و نیاز به بررسی و حسابرسی ویژه دارد، قفل است، چگونه می‌توان از مدیریت متعهد و متخصص فعلی، انتظار معجزه کار و تولید داشت. اگر مسئولین به فکر احیای شرکت هپکو هستند باید هرچه سریعتر ساختار مالی این شرکت را سروسامان دهند و سرمایه در گردش مورد نیاز تولید در اختیار این شرکت قرار داده شود.

حاضران در تجمع امروز اضافه کردند: وقتی برای مسئولانی که خود باعث و بانی عمده وضعیت فعلی این شرکت هستند سامان‌دهی وضعیت شرکت هپکو اینقدر سخت است، پس چگونه مردمی که همیشه پای کار این انقلاب و نظام بوده‌اند انتظار دارند که مشکلات جامعه توسط این افراد  قابل حل باشد، مگر شرکت استراتژیک و مادر تخصصی هپکو نیز بخشی از مشکلات جامعه و مردم نیست که سالها باید تیتر یک اخبار داخلی و رسانه‌های خارجی و مستمسک ناکارآمدی نظام قرار بگیرد؟!

به گفته آنها، در ماه‌های گذشته جلسات مختلفی برگزار شده است که می‌توان به جلسه استاندار محترم استان مرکزی به همراه نماینده محترم مجلس با وزیر کار و تعاون رفاه اجتماعی اشاره کرد که در ۱۹ دی برگزار شد و بعد از جلسه اعلام نمودند که تا یک ماه آینده مشکل تهاتر بدهی‌ها حل می‌شود که تاکنون به این وعده عمل نشده و همچین جلسه ای که اخیرا وزیر محترم کار و وزیر اقتصاد داشته‌اند و اعلام نمودند که برای حل این مشکل وزیر اقتصاد موافقت نموده و ابلاغی را به سازمان خصوصی‌سازی زده شده است اما هیچ توضیحی در خصوص نحوه اجرا و زمان آن داده نشده است.

کارگران می‌پرسند: آیا بازهم مسئولین می‌خواهند با فرصت‌سوزی و زمان خریدن مشکلات را نادیده بگیرند و باتوجه به پایان عمر دولت فعلی این مشکل را نیز مانند مسائل دیگر به دولت بعدی تحویل دهند؟! بهتر نیست که با توجه به صدر اخبار بودن مشکلات شرکت هپکو در چند سال اخیر مسئولان با حل کردن مشکلات این شرکت که اصلا هم پیچیده نیست و راه‌حل‌های بسیار منطقی و شدنی دارد، حداقل یک کارنامه قابل قبول از خود برای آیندگان به جای بگذارند!

تجمع نمایندگان کارگران هپکو مقابل وزارت کار و تامین اجتماعی/ بازهم فرصت‌سوزی و احاله‌ی کار به دولت بعدی؟!

آنها ادامه دادند: زمان برای مجموعه شرکت هپکو بسیار مهم است چراکه با تلاش تیم مدیریت تفاهم نامه‌های کاری داخلی و خارجی صورت گرفته که تمام آنها نیاز به سرمایه در گردش و باز شدن حساب‌های بانکی و صدور کارت بازرگانی دارد که اگر به موقع اقدام نشود و بدعهدی از طرف مجموعه هپکو صورت گیرد قطعا آخرین فرصتها را نیز از دست خواهیم داد و خود باعث دادن هزینه‌های جبران ناپذیر مادی و معنوی خواهد شد. ما کارگران هیچ وقت در اعتراضات صنفی خود از حقوق عقب افتاده صحبت نکرده‌ایم و جزو اولویت‌های اولیه خود ندانسته‌ایم چراکه  اولویت اول برای ما احیای مجموعه هپکو و رونق تولید است هر چند در حال حاضر با توجه به تورم سرسام‌آوری که در جامعه وجود دارد تحمل حتی یک ماه حقوق عقب افتاده آنهم بدون مزایا بسیار سخت و طاقت فرساست.

کارگران هپکو در پایان افزودند: یکبار دیگر به نمایندگی از پرسنل شرکت هپکو از تمامی مسئولین مربوطه تقاضا داریم رفع مشکلات شرکت هپکو که بارها و بارها توضیح داده شده است و راهکارهای برون‌رفت نیز ارائه شده را تسریع ببخشند و هرچه زودتر اقدام گردد و زمانی واقعی برای حل بخشی از مشکلات اعلام نمایند.

کارگران هپکو نیز همزمان با سفر نمایندگان‌شان به تهران، زیر پل شهید بختیاری در اراک دست به اعتراض زده‌اند و خواستار حل هرچه سریع‌تر مشکلات این مجموعه شده‌اند.

تجمع نمایندگان کارگران هپکو مقابل وزارت کار و تامین اجتماعی/ بازهم فرصت‌سوزی و احاله‌ی کار به دولت بعدی؟!

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز