خبرگزاری کار ایران

تمدید پروانه کار اتباع خارجی بدون نیاز به مراجعه حضوری

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۴۹۱۸

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اعتبار پروانه کار همه اتباع خارجی بدون نیاز به مراجعه حضوری به طور خودکار تا پایان بهمن امسال تمدید می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی اداره کل کار استان کرمان، محسن ابراهیمی اظهار کرد: هدف از این طرح رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و قطع زنجیره کروناست. 

مدیرکل اشتغال اتباع خارجی وزارت کار افزود: با توجه به دستور معاون اقتصادی رئیس جمهور، مبنی بر تمدید خودکار اعتبار همه مجوزهای صادره از سوی دولت، پروانه کار اتباع خارجی نیز که اعتبار آن از تاریخ اول آذر ماه ۱۳۹۹ منقضی می‌شود بدون نیاز به مراجعه، تا پایان بهمن امسال تمدید خواهد شد. 

وی با بیان اینکه ۸۶ درصد مهاجرین از افغانستان برای کسب و کار وارد کشور شده‌اند، گفت: ۶۰ درصد آن‌ها در صنعت ساختمان و مابقی در بخش‌های کشاورزی، خدمات و تولید اشتغال دارند. 

در این جلسه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز با اشاره به جایگاه خطیر بازرسی کار در شناسایی اتباع غیر مجاز بکار گرفته شده از سوی کارفرمایان متخلف گفت: در استان کرمان ۳۰ بازرس کار این وظیفه را انجام می‌دهند که امید است با راه اندازی گشت‌های مشترک ادارات کار و نیروی انتظامی عملکرد بازرسی با پیشرفت بهتری صورت گیرد. 

رضا اسماعیلی در بخش دیگری از سخنانش به ساماندهی اشتغال اتباع توسط کاریابی‌های غیر دولتی در استان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۶ کاریابی در استان کرمان فعال است که یکی از آن‌ها الکترونیکی و مابقی به صورت حضوری خدمت‌رسانی می‌کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز