خبرگزاری کار ایران

گلایه کارگران شهرداری سی‌سخت از روند پرداخت حقوق

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۶۹۳

کارگران شهرداری سی‌سخت از تاخیر در پرداخت معوقات مزدی خود انتقاد دارند.

جمعی از کارگران شهرداری سی‌سخت در کهکیلویه و بویراحمد در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: در ۱۱ ماه و ۱۵ روز سپری شده از سال جاری، فقط یک ماه حقوق فروردین را دو ماه پیش گرفته‌ایم؛ یعنی ۱۰ ماه مطالباتمان به تاخیر افتاده است.

این کارگران که هر ماه مطالبات خود را با تاخیر ۱۰ ماهه دریافت می‌کنند، گفتند: شهردار جدید که از حدود یکسال پیش مدیریت شهر سی‌سخت را برعهده گرفته؛ در روز معارفه خود وعده به‌روز کردن مطالباتمان را داد اما بعد از گذشت بیش از یکسال هنوز هیچ اقدام جدیدی صورت نگرفته است.

یکی از کارگران واحد خدمات شهرداری سی‌سخت با بیان این پرسش که چرا اعضای شورای شهر سی‌سخت هیچ نظارتی بر پرداخت مطالبات کارگران ندارند، گفت: ما از شورای شهرمان در مقام ناظر بر عملکرد شهردار انتظار داریم چاره‌ای برای تامین منابع مالی شهرداری و پرداخت دستمزد نیروی کار شهرداری بیندیشند.

به ادعای کارگران، از یکسال پیش شورای شهر در آخرین اقدام خود برای تغییر شهردار، فردی بازنشسته را به عنوان شهردار به مردم معرفی کرده که برنامه جدیدی برای مدیریت شهر ندارد و همان راهی را می‌رود که شهرداران قبلی انجام می‌دادند.

به گفته آن‌ها؛ دو ماه پیش حقوق فروردین و اردیبهشت ماه را دریافت کرده‌ایم. پرداخت حقوق در هر دوسه ماه یکبار در حالی انجام می‌شود که شهرداران سابق نیز هر ماه به ما یک حقوق می‌دادند.

یکی دیگر از کارگران واحد خدمات شهرداری سی‌سخت در تکمیل سخنان همکار خود گفت: ۸۰ نفر در مجموعه شهرداری سی‌سخت کار می‌کنند؛ شورای شهر اگر هریک از همکاران بومی را به عنوان شهردار انتخاب کند، توانایی مدیریت شهر به این شیوه که فقط با استفاده از درآمد پایدار شهرداری‌ها و مالیات بر ارزش افزوده که دولت هر ماهه به صورت روتین به حساب شهرداری می‌پردازد را دارند.

این کارگر گفت: در شهر سی‌سخت جوانان زیادی با مدارک تحصیلی لیسانس، فوق لیسانس و حتی دکترا مرتبط با مدیریت شهری هستند که از توانایی و دانایی خوبی برخوردارند. در این شرایط چرا اعضای شورای شهر برای انتخاب شهردار از افراد غیربومی استفاده می‌کنند، مشخص نیست.

او اضافه کرد: به نظر می‌رسد در وضعیت فعلی روال پرداخت حقوق همانند ماه‌ها و سال‌های گذشته است. ما کارگران نمی‌دانیم با این گرانی‌ها و تورم، چگونه باید هزینه‌های سنگین زندگی خود را تامین کنیم؛ از چه کسی قرض بگیریم و چه زمانی می‌توانیم این قرض‌ها را بازپرداخت کنیم.

به گفته این کارگران، مشخص نیست شهرداری چه زمانی قصد دارد مطالبات مزدی کارگران را در آستانه سال نو تسویه نماید. قرار بود روز شنبه اول هفته جاری شهردار یک ماه حقوق به حساب کارگران واریز کند، امروز چهار روز از وعده داده شده می‌گذرد اما تاکنون خبری از پرداخت‌ها نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز