خبرگزاری کار ایران

دغدغه ما ماده ۷ قانون کار است/ دولت به سمت تغییر قرارداد ۴۵۲ هزار قراردادی قدم برداشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۴۸۹

در ویژه‌برنامه‌ای که هر روز به مناسبت ایام دهه فجر ازسوی خانه کارگر برگزار می‌شود، امروز فتح‌الله بیات و علیرضا محجوب به بیان برخی مسایل و مشکلات کارگران در سال‌های اخیر پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح‌الله بیات (رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی) در ویژه برنامه‌ای که خانه کارگر هر روز به مناسبت دهه فجر برگزار می‌کند، گفت: دغدغه امروز ما بحث امنیت شغلی در تبصره ۱ و ۲ ماده ۷ قانون کار است. متاسفانه تقریبا از سال ۱۳۷۳ به بعد، بنا به رای دیوان عدالت اداری و دادنامه ۱۷۹ در دیوان عدالت رای آورد اگر چنانچه در کارهای مستمر و دائم قراردادی عقد شود، منعی برایش وجود ندارد.

او افزود: برخی کارفرمایان از این طرح سوءاستفاده کردند که موجب کار کردن بیش از ۹۵٪ کارگران کشور در قالب قراردادهای موقت شده است حتی در کارهای مستمر و دائم نیز با کارگران قرارداد موقت بسته می‌شود.

بیات ادامه داد: ما همواره در خط مقدم جبهه و پشت جبهه بوده‌ایم و پدران ما پیش از جنگ در اعتصابات حضور داشتند و هنوز در عرصه کار و تولید در حال تلاش هستیم. پس از نظام انتظار توجه بیشتر به کارگران و بازنشستگان داریم.

او در مورد انتظار کارگران از مسئولان تصریح کرد: کارگران انتظار حداقل معیشت را دارند تا بتوانند مانند سابق کار و تلاش کنند تا انشاءالله نقشی سازنده در نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

در ادامه، علیرضا محجوب (دبیرکل خانه کارگر) در سخنانی گفت: ایام دهه فجر، ایامی برای مطالبه حق بوده است. شما کارگران تمام تلاش خود را بی‌منت کرده‌اید اما مشکلات همچنان به قوت خود باقی هستند. اگر چه دولت در سالی که گذشت، قدم مثبتی برداشت اما همچنان حاصل این قدم مثبت که مبین تفکیک انواع کارهای قراردادی است را ندیده‌ایم.

وی در تقدیر از خدمات سال گذشته دولت گفت: دولت امسال به سمت تغییر ۴۵۲ هزار قراردادی که بیشترین تعداد را دارد، قدم برداشته است. انشاءالله در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شاهد قرارداد دائم بستن قرارداد موقتی‌ها باشیم که در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری، آن چه مقرر شده، یعنی تبدیل وضعیت به بخش پیمانی، در حال اتفاق افتادن است.

وی اظهار کرد: خوشبختانه توسط وزیر نیرو در نیمه نخست امسال پس از مذاکراتی که سازمان مدیریت و خدمات کشوری انجام شد، موضوع کارکنان وزارت نیرو را حل کرد اما در وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز موضوع کارگران روی زمین است. البته پس از سه ساعت مذاکره با رئیس کل سازمان مدیریتی و استخدامی، وعده فرمودند که قرادادهای موقت به قراردادهای دائم تبدیل شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز