خبرگزاری کار ایران

کارگران کارخانه پارس پامچال ۵ ماه مزد و ۸ ماه بیمه طلبکارند/ نگرانی کارگران از افزایش مطالبات

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۳۲۸۰

کارگران پارس پامچال می‌گویند: مشکل پرداخت نشدن دستمزد و بیمه نزدیک به ۱۱۰ کارگر شاغل در کارخانه رنگ پارس پامچال به دلیل تامین منابع مالی هنوز ادامه دارد.

کارگران شاغل در کارخانه رنگ پارس پامچال واقع در شهرک صنعتی البرز قزوین در تماس با خبرنگار ایلنا، گفتند: نزدیک به ۱۱۰ کارگر در کارخانه پارس پامچال در بخش تولید مشغول کارند که در سال جاری پنج ماه حقوق و ۸ ماه معوقه طلبکارند.

به ادعای کارگران این کارخانه، از چند ماه پیش فعالیت تولیدی کارخانه به دلیل تامین نشدن مواد اولیه به حداقل رسیده و این موضوع کارگران را نگران امنیت شغلی خود کرده است.

کارگران پارس پامچال خواستار دریافت مطالبات معوقه خود و از سرگیری فعالیت تولیدی کارخانه هستند اما مسئولان ذیربط و کارفرما پاسخ قانع‌کننده‌ای به کارگران نمی‌دهند.

در این زمینه یکی از کارگران کارخانه پارس پامچال گفت: به تعویق افتادن مطالبات مزدی درحالی‌ست که پیش از این کارفرما در آخرین دور از اعتراض کارگران کارخانه وعده پرداخت بخشی از مطالبات کارگران را داده بود.

این کارگر با بیان اینکه برای دریافت معوقات مزدی خود بارها به نهادهای مسئول مراجعه کرده‌ایم اما هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم، با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته کارگران در اعتراض به معوقات مزدی با ممانعت از خروج محصولات تولیدی به خارج از کارخانه به نوعی اعترض صنفی خود را به کارفرما اعلام کردند که در نتیجه آن کارفرما وعده پرداخت بخشی از مطالبات را تا ابتدای هفته جاری را داد اما با وجود انتظار کارگران، معوقات هنوز پرداخت نشده است.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت نامناسب معیشتی کارگران کارخانه در نتیجه دریافت نکردن چندین ماه حقوق افزود: طبق روال هر سال کارفرما قرار است از ۱۵ اسفند ماه به دلیل انبارگردانی فعالیت کارخانه را متوقف کند، این درحالیست که امیدی به پرداخت عیدی و پاداش و حداقل بخشی از مطالبات‌مان قبل از پایان سال نداریم. علارغم آنکه ممکن است موضوع معوقات مزدی کارگران تا دو تا سه ماه بعد از ایام تعطیلات نوروز ادامه پیدا کند.

به گفته این کارگر؛ در روزهای گذشته او و سایر همکارانش بارها به نهادهای مسئول ازجمله فرمانداری و اداره کار شهرستان البرز مراجعه کرده و خواستار پرداخت مطالبات مزدی خود شده‌اند اما پاسخی دریافت نکرده‌اند.

او در خصوص وضعیت تولید در کارخانه پارس پامچال، گفت: فعالیت کارخانه پارس پامچال از حدود ۵۰ سال پیش برای تولید محصولات رنگ و رزین آغاز شده و هم‌اکنون بازار خوبی هم در داخل و هم در دیگر کشورها دارد اما در حال حاضر ظرفیت تولیدات کارخانه به حداقل رسیده است.

وی افزود: از دیگر مشکلات کارگران پارس پامچال پرداخت نشدن حق بیمه تامین اجتماعی است که از خرداد ماه به تاخیر افتاده است. با وجود اقساطی شدن بدهی‌های بیمه‌ای کارخانه به تامین اجتماعی، بازهم کارفرما در پرداخت بخشی از اقساط بیمه کارگران کوتاهی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز