خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس مطرح کرد؛

دلایل اجرا نشدن «قانون حمایت از معلولین» ۳ سال پس از تصویب

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۷۹۹

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس شورای اسلامی گفت: سال ۹۶ قانونی تحت عنوان قانون جامع حمایت از معلولین برای اجرا ابلاغ شد که تاکنون بخش عمده‌ای از آن اجرایی نشده است.

رمضانعلی سنگدوینی (عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در مقابل جامعه‌ی معلولان در چند سال گذشته به وظایف خود عمل نکرده‌ایم، گفت: سال ۹۶ قانونی تحت عنوان قانون جامع حمایت از معلولین برای اجرا ابلاغ شد که تاکنون بخش عمده‌ای از آن اجرایی نشده است. 

وی با بیان اینکه در چند سال گذشته به دلیل‌عدم تخصیص بودجه لازم این قانون اجرایی نشده است، ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۰ دولت عدد کمی برای اجرای این قانون در نظر گرفته بود که در مجلس تلاش شد این عدد را افزایش دهیم. 

نماینده گرگان در مجلس با تاکید بر اینکه اجرایی نشدن قانون حمایت از معلولین این قشر از جامعه را دچار مشکل کرده است، افزود: طبق قانون باید سالیانه ۱۰ درصد از افراد معلول توانمند شوند و از تحت پوشش بهزیستی خارج شوند که این اتفاق نیز به خوبی رخ نداده است و باید برای توانمندی این قشر آسیب‌پذیر بودجه لازم را در نظر گرفت. 

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۰ مجلس تصریح کرد: در کمیسیون و در هنگام بررسی لایحه بودجه در تبصره ۱۴ و ۱۲ این لایحه، بودجه‌ای برای توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر به ویژه معلولان در نظر گرفته شده است. 

سنگدوینی عنوان کرد: در کمیسیون اعدادی که دولت برای بخش‌های حمایتی به ویژه بهزیستی در نظر گرفته بود را چند برابر کرده‌ایم و امیدواریم در صحن علنی پارلمان نیز با کمک نمایندگان این مصوبات کمیسیون تصویب شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز