خبرگزاری کار ایران

صادقی تشریح کرد:

پیگیری رفع نقصان‌های همسان‌سازی از نوبخت/ شکاف ۴۵ درصدی درآمد بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشگری باید جبران شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۳۴

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری در مورد مهم‌ترین درخواست‌های نمایندگان بازنشستگان از سازمان برنامه و بودجه، گفت: رفع نقصان‌های همسان‌سازی و مشخص شدن تکلیف پرداخت بدهی جاری سازمان تامین اجتماعی در بودجه مهم‌ترین این موارد هستند که در راستای برداشته شدن تبعیض میان بازنشستگان صندوق‌ها معنا می‌یابند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، گروهی از نمایندگان بازنشستگان تامین اجتماعی با محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه دیدار کردند تا معیشت بازنشستگان در بودجه ۱۴۰۰ به دست فراموشی سپرده نشود.

حسن صادقی (رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری) که در این جلسه حاضر بود، با اشاره به موارد طرح شده، گفت: «برداشته شدن تبعیض میان بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشگری مهم‌ترین بحثی است که طرح شد؛ چراکه برای نمونه بازنشستگان کشوری برای سال ۹۹ از قِبل اجرای دو نوبت همسان‌سازی و یک نوبت افزایش حقوق، ۸۷ درصد افزایش دریافتی داشته‌اند؛ درحالیکه در مورد بازنشستگان تامین اجتماعی با همسان‌سازی و افزایش حقوق تنها ۴۲ درصد افزایش به وجود آمده است. در نتیجه شکافی ۴۵ درصدی میان این دو گروه از بازنشستگان وجود دارد.» 

وی افزود: «رفع نقصان‌های همسان‌سازی و مشخص شدن تکلیف پرداخت بدهی جاری سازمان تامین اجتماعی در بودجه مهم‌ترین مواردی طرح شده هستند که در راستای برداشته شدن تبعیض میان بازنشستگان صندوق‌ها معنا می‌یابند. رفع نقصان‌های همسان‌سازی در سال ۱۴۰۰ از این جهت بسیار اهمیت دارد که در سال ۹۹ به دلیل محدودیت منابع در اختیار سازمان تامین اجتماعی به جای همسان‌سازی، متناسب‌سازی اجرا شد. از طرفی آقای نوبخت، می‌گویند که تامین اجتماعی ۳۲ هزار میلیارد تومان سهام شرکت‌ها را دریافت کرده است تا مانند صندوق‌های دیگر خرج بازنشستگان کند اما سازمان مدعی است که چیزی دست من را نگرفته و متناسب‌سازی را از محل منابع داخلی انجام داده‌ام.» 

صادقی تصریح کرد: «تاکید بر این است که اختلاف بازنشستگان تامین اجتماعی با کشوری و لشگری باید به ۵ تا نهایت ۱۰ درصد برسد و اختلاف ۴۵ درصد دریافتی میان این دو قابل قبول نیست. مهم این است که در سال ۱۴۰۰ ترمیم اساسی صورت گیرد حالا می‌توان آن در قالب متمم همسان‌سازی و افزایش حق پیاده‌سازی کرد اما این اختلاف باید برداشته شود و عقب ماندگی‌ها در سال آینده دیده شوند. ضمن اینکه قطار بودجه‌‌ریزی باید روی ریل بیفتد و از رخوت خارج شود تا مطالبات جاری سازمان هم در بودجه لحاظ شوند. اینگونه سازمان تامین اجتماعی ساقط نمی‌شود و می‌تواند پاسخگوی جامعه هدف خود باشد.» 

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد بازنشستگان تامین اجتماعی زیر خط فقر مطلق قرار دارند، گفت: «در حالی امروز یک بازنشسته حداقل‌بگیر پس از ۳۵ سال بیمه‌پردازی، در سال جاری ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد که یک سرجوخه لشگری ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند. در نتیجه بیش از ۱.۵ میلیون تومان تفاوت میان این دو وجود دارد که در بودجه سال آینده حتما باید برای رفع این اختلاف درآمدی اقدام درخوری صورت گیرد.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز