خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

لزوم نظارت دولت بر بازار و مهار افسارگسیختگی قیمت‌ها/ دود گرانی‌ها به چشم کارگران و بازنشستگان می‌رود

asdasd
کد خبر : ۱۰۳۲۶۲۷

یک فعال کارگری در شهرستان ری با انتقاد از عملکرد ضعیف دولت در نظارت بر قیمت کالاهای اساسی، نسبت به عواقب آن بر زندگی جامعه فرودست به ویژه کارگران و بازنشستگان هشدار داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد علی ترکاشوند (دبیر اجرایی خانه کارگر شهرستان ری) گفت: دولت توان کنترل گرانی‌ها را ندارد و دود این وضعیت به چشم اقشار کم‌درآمد بویژه کارگران و بازنشستگان می‌رود

او با بیان اینکه دولت باید نظارت خود را بر قیمت تمام شده محصولات تولید شده بیشتر کند، افزود: سال جاری(۹۹) به دلیل شیوع ویروس کرونا سال بسیار سخت و دشواری برای همه بویژه کارگران بود. ویروس منحوس کرونا وضعیت اشتغال کارگران را تحت تاثیر قرار داده است. این وضعیت بسیاری از افراد را در سراسر جهان بیکار کرد و آن‌ها را با مشکلات جبران‌ناپذیری روبرو کرده است.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه در بحران کنونی شیوه مدیریت بسیار مهم است و دولت قصد حمایت از بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی را دارد که بقولی کرونازده شده‌اند، در ادامه گفت: قطعا نباید همه تقصیرات را به گردن کرونا انداخت باید حمایت‌هایی از کسب‌وکارها و کارگران آسیب‌دیده صورت پذیرد اما دولت باید مراقب باشد سوءاستفاده‌ای اتفاق نیفتد و افراد فرصت‌طلب از شرایط برای کسب منافع بیشتر نکنند.

ترکاشوند با بیان این نکته متأسفانه دولت عملا قیمت‌ها را به حال خود رها گذاشته و به جای اقدامات اساسی و زیربنایی برای مدیریت بازار، به دنبال طرح‌های دم دستی و بدون کارشناسی برای کنترل بازار است، افزود: افزایش قیمت‌ها در بازار مواد غذایی، لوازم خانگی، قطعات الکترونیکی، مسکن، خودرو، سکه و ارز با هیچ متغیر و شاخص اقتصادی همخوانی ندارد.

این فعال کارگری با تاکید بر لزوم اقدام فوری دولت در کنترل قیمت‌ها یادآور شد: کارگران صدمه‌پذیرترین قربانیان شرایط کنونی اقتصادی هستند، چراکه نوسانات قیمت ارز، افزایش چندین باره قیمت اجناس مصرفی کارگران را در حالی نگران کرده است که فشار روانی خطر اخراج از کار و عواقب بیکاری را نیز متحمل می‌شوند.

دبیر خانه کارگر شهرستان ری در پاسخ به اینکه وقتی دستمزد و هزینه‌ها هیچ تناسبی با هم ندارند، کارگران و حقوق‌بگیران با حداقل دریافتی چگونه زندگی خود را تامین کنند، گفت: بخش عمده‌ای از کارگران و حقوق‌بگیران، نیازهای طبیعی و معمولی زندگی خود و خانواده‌شان را نادیده می‌گیرند تا بتوانند با این دستمزد ناچیز زندگی‌شان را ادامه بدهند. بنابراین زندگی کارگری در کشور ما توام با رنج و تحمل سختی است.

ترکاشوند در خاتمه با بیان اینکه در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، خطاب به مسئولان گفت: با توجه به اینکه کارگران با عشق وصف ناپذیربه آرمانهای امام راحل و مقام‌معظم رهبری همیشه در خط مقدم سازندگی بوده‌اند، هم اکنون شایسته بهترین تقدیرها هستند. بهترین شیوه قدردانی تلاش دولت و مجلس برای ارتقای سطح زندگی آنان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز